AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
123

T-Roc zonder Roll

Back to Basics: Volkswagen T-Roc

  • Jan Lemkes
  • Autonieuws
4 november 2017 om 10:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Back to basics:

 Zijn basismodellen nog altijd 'showroomlokkertjes', of kun je daadwerkelijk gelukkig worden met een instapper? In 'Back to basics' zoeken we het uit!

Het kan je bijna niet ontgaan zijn dat Volkswagen met de T-Roc een poging doet om in de kijker te komen in het hippere deel van het segment der compacte SUV's. Maar lukt dat nog steeds als we voor de absolute basisversie gaan?

Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115 pk
€25.995

Het contrast tussen de auto's op de persfoto's en de hier afgebeelde T-Roc is gigantisch. Weg zijn de vrolijke kleuren op koetswerk en dashboard, de grote wielen en de opmerkelijke 'ronde' led-dagrijlichten. Van de 24 kleurcombinaties (!) die leverbaar zijn op dit model, zijn er 'maar' 11 leverbaar op de eenvoudigste variant. Dat komt vooral doordat het dak in dit geval altijd wordt uitgevoerd in de kleur van de carrosserie, waarmee de T-Roc meteen een minder opvallende verschijning wordt. Wie überhaupt geen geld wil uitgeven aan kleur, en daar gaan we in deze rubriek uiteraard vanuit, is veroordeeld tot het donkere 'Urano Grey'. Wit vergt een investering van €129, voor knalrood moet €146 worden betaald. Metallic lak kost €730 extra. Het sobere karakter van de buitenkant wordt mede mogelijk gemaakt door de wielen, want naar lichtmetaal kan de koper van een instap-T-Roc fluiten. In plaats daarvan monteert Volkswagen 16-inch staal met wieldoppen. Led-achterlichten zijn standaard, maar de koplampen zijn bij deze versie 'gewoon' halogeenunits.

Door naar het interieur! De T-Roc-zonder-toevoeging krijgt simpelere stoelen mee dan de Style- en Sportversies. De met zwarte stof beklede bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar, maar wie dat ook voor de passagiersstoel wil, moet het 'Stoelpakket' aanvinken. Behalve die hoogteverstelling krijg je dan een volledig neerklapbare bijrijdersstoel en een lendensteun in beide voorstoelen. Een groot gemis is dan nog steeds de middenarmsteun voorin, die pas bij de Style in beeld komt. De achterbank is bij de instapper in twee gelijke delen neerklapbaar, terwijl dat vanaf de Style ongelijke delen zijn.

Als het aankomt op elektronische snufjes, lijkt het alsof Volkswagen de kosten laag wil houden door zo min mogelijk mogelijkheden aan te bieden. Zo zijn de regensensor, een automatisch dimmende binnenspiegel en elektrische ramen rondom standaard aanwezig, maar ontbreekt cruisecontrol. Een optie voor een eenvoudige variant van die rijhulp is er niet, men dient direct voor adaptieve cruisecontrol te kiezen. Die vergt een investering van €537 en is niet als traditionele cruisecontrol –dus zonder automatisch afstand houden- te gebruiken. Airco is standaard aanwezig, de automatische variant kost €246 extra. Waar auto's uit lagere segmenten het in basistrim vaak zonder radio moeten doen, krijgt de T-Roc standaard een muziekinstallatie mee. Het systeem gaat gepaard met een kleuren-touchscreen en dat oogt wel zo compleet, maar het ontbreken van een Bluetooth-functionaliteit past niet zo goed bij die uitstraling. Bellen en muziek streamen behoort hier dus niet tot de mogelijkheden.

Zoals te doen gebruikelijk is bij basisversies, valt er ook op motorengebied weinig te kiezen. De eenvoudigste T-Roc is er alleen met de 1.0 TSI met 115 pk, in combinatie met een handgeschakelde zesbak. Zelfs de eenvoudigste diesel, die eveneens 115 pk levert, gaat aan de bescheiden neus van deze uitvoering voorbij. Zo'n eenvoudige TSI voldoet ongetwijfeld prima, maar geldt dat ook voor de omschreven standaarduitrusting? We horen het graag!

  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen T-Roc
Volkswagen Volkswagen T-Roc Back to basics

Uitgelicht aanbod

    1.5 TSI Sport Business R | Panoramadak | Keyless Entry | Achteruitrijcamera |

    Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport Business R | Panoramadak | Keyless Entry | Achteruitrijcamera |

    • 2020
    • 15.133 km

    € 39.800

    1.5 TSI LED|Virt.cockpit|Adapt.cruise

    Volkswagen T-Roc 1.5 TSI LED|Virt.cockpit|Adapt.cruise

    • 2020
    • 14.156 km

    € 32.950

    1.5 TSI UNITED Aut Navi/Actief info display/LED

    Volkswagen T-Roc 1.5 TSI UNITED Aut Navi/Actief info display/LED

    • 2020
    • 14.156 km

    € 35.950

Meer Volkswagen T-Roc occasions

Lezersreacties (123) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen T-Roc specificaties
  • Volkswagen T-Roc occasions
  • Volkswagen T-Roc video's
Advies en informatie
  • Volkswagen T-Roc tests
  • Volkswagen T-Roc gebruikersreviews
  • Volkswagen T-Roc index
PREMIUM
Volkswagen T-Roc Cabrio – Range Rover Evoque Convertible (occasion) - Dubbeltest

Volkswagen T-Roc Cabrio – Range Rover Evoque Convertible (occasion) - Dubbeltest

Als open SUV neemt de nieuwe Volkswagen T-Roc cabrio het stokje over van de Range Rover Evoque...

Lees meer
Volkswagen T-Roc Cabrio - Rij-impressie

Volkswagen T-Roc Cabrio - Rij-impressie

85

Zoals we onlangs al vaststelden, zijn er anno 2020 nog nauwelijks betaalbare cabriolets te...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    Volkwagen T-Roc Convertible

    Volkwagen T-Roc Convertible

    27
    • 24 november 2020
  • Autonieuws
    Volkswagen T-Roc Cabrio tijdelijk niet als 1.0

    Volkswagen T-Roc Cabrio tijdelijk niet...

    43
    • 17 juli 2020
  • PREMIUM
    Volkswagen T-Roc Cabrio – Range Rover Evoque Convertible (occasion) - Dubbeltest

    Volkswagen T-Roc Cabrio – Range Rover Evoque...

    • 11 juni 2020
  • Volkswagen T-Roc Cabrio - Rij-impressie

    Volkswagen T-Roc Cabrio - Rij-impressie

    85
    • 28 april 2020
  • Volkswagen T-Roc Cabrio - Achteruitkijkspiegel

    Volkswagen T-Roc Cabrio - Achteruitkijkspiegel

    47
    • 25 april 2020
  • PREMIUM
    Volkswagen T-Roc Cabrio - Eerste rijtest

    Volkswagen T-Roc Cabrio - Eerste rijtest

    • 7 april 2020
  • Autonieuws
    Betaalbaar in de zon: dit zijn de 10 voordeligste cabrio's!

    Betaalbaar in de zon: dit zijn de 10 voordeligste...

    60
    • 28 maart 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Duitse justitie ziet deels af van vervolging Martin Winterkorn

    Duitse justitie ziet deels af van vervolging...

    18
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat Alhambra

    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat...

    23
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Aiways sluit aan bij CO2-poule VW

    Aiways sluit aan bij CO2-poule VW

    23
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    EV-verkoop Volkswagen verdrievoudigd in 2020

    EV-verkoop Volkswagen verdrievoudigd in...

    51
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Gefacelifte Volkswagen Polo gaat Golf achterna

    Gefacelifte Volkswagen Polo gaat Golf achterna

    70
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Ford Ranger op pad

    Nieuwe Ford Ranger op pad

    6
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen's grootste SUV onder het mes

    Volkswagen's grootste SUV onder het mes

    10
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep