AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
AutoBuzz week 51
Hyundai streeft ernaar zijn marktaandeel in 2010 in Europa te hebben verdubbeld tot zo'n 4 procent. Met Europa bedoelt hij dan de 23 lidstaten van de Europese Unie, de toekomstige lidstaten Roemenië en Bulgarije, plus Noorwegen, Zwitserland en IJsland.
Kop
Hyundai streeft ernaar zijn marktaandeel in 2010 in Europa te hebben verdubbeld tot zo'n 4 procent. Met Europa bedoelt men dan de 23 lidstaten van de Europese Unie, de toekomstige lidstaten Roemenië en Bulgarije, plus Noorwegen, Zwitserland en IJsland. Een marktaandeel van 3,7 tot 4 procent zou een aantal van 600.000 tot 650.000 auto's vertegenwoordigen.
Ook SUVs
De nieuwe Euro-5 normen voor emissies van auto's gelden vanaf 1 september 2009 ook voor SUV's met dieselmotor. Zij moeten voldoen aan de uitstootnorm voor roet vam 5 mg/km. Er ontstond eerder verwarring omdat voor zware dieselauto's met zeven zitplaatsen of meer een uitzondering is gemaakt qua NOx-uitstoot.
Hyundai streeft ernaar zijn marktaandeel in 2010 in Europa te hebben verdubbeld tot zo'n 4 procent. Met Europa bedoelt men dan de 23 lidstaten van de Europese Unie, de toekomstige lidstaten Roemenië en Bulgarije, plus Noorwegen, Zwitserland en IJsland. Een marktaandeel van 3,7 tot 4 procent zou een aantal van 600.000 tot 650.000 auto's vertegenwoordigen.
Ook SUVs
De nieuwe Euro-5 normen voor emissies van auto's gelden vanaf 1 september 2009 ook voor SUV's met dieselmotor. Zij moeten voldoen aan de uitstootnorm voor roet vam 5 mg/km. Er ontstond eerder verwarring omdat voor zware dieselauto's met zeven zitplaatsen of meer een uitzondering is gemaakt qua NOx-uitstoot.
Weglopen
DaimlerChrysler zal niet van zijn filosofie afwijken en zal niet met een goedkope auto komen. Dat geldt voor alle divisies. "We zijn niet van plan één platform voor verschillende merken te gebruiken. Een Mercedes blijft een Mercedes," aldus een woordvoerder tijdens een bijeenkomst met de vakbond. DaimlerChrysler vreest dat klanten bij het ene merk weglopen als ze weten dat ze bij de andere divisie goedkoper terecht kunnen voor dezelfde auto.
Krimpende markt
CSM Worldwide, analisten van de auto-industrie voorspellen dat in 2007 de verkopen van personenauto's op de Amerikaanse markt met 1,2 procent zal dalen. Het is de verwachting dat dit jaar 16,4 miljoen auto's worden verkocht. De daling zal de herstructuringen bij GM, Ford en Chrysler gecompliceerder maken.
Men verwacht dat GM en Ford opnieuw marktaandeel zullen verliezen, terwijl dat van DaimlerChryser met 0.5 procent zal groeien tot 14,7 procent. Het marktaandeel van Toyota zal opnieuw groeien: met 1 procent naar 16,3 procent. Dit jaar zal de verkoop van Toyota's in Amerika naar verwachting met 13 procent groeien.
DaimlerChrysler zal niet van zijn filosofie afwijken en zal niet met een goedkope auto komen. Dat geldt voor alle divisies. "We zijn niet van plan één platform voor verschillende merken te gebruiken. Een Mercedes blijft een Mercedes," aldus een woordvoerder tijdens een bijeenkomst met de vakbond. DaimlerChrysler vreest dat klanten bij het ene merk weglopen als ze weten dat ze bij de andere divisie goedkoper terecht kunnen voor dezelfde auto.
Krimpende markt
CSM Worldwide, analisten van de auto-industrie voorspellen dat in 2007 de verkopen van personenauto's op de Amerikaanse markt met 1,2 procent zal dalen. Het is de verwachting dat dit jaar 16,4 miljoen auto's worden verkocht. De daling zal de herstructuringen bij GM, Ford en Chrysler gecompliceerder maken.
Men verwacht dat GM en Ford opnieuw marktaandeel zullen verliezen, terwijl dat van DaimlerChryser met 0.5 procent zal groeien tot 14,7 procent. Het marktaandeel van Toyota zal opnieuw groeien: met 1 procent naar 16,3 procent. Dit jaar zal de verkoop van Toyota's in Amerika naar verwachting met 13 procent groeien.
Plaats een reactie
Lees ook
Op Zoek Naar
Een V8 voor €8.000: wil je dan een Daimler, een Benz of toch maar een Amerikaan?
Test: Firefly First Edition - Premium tegen budgettarief
Nieuws
Deze Alfa Romeo GT 1600 Junior is om door een ringetje te halen - In het Wild
Nieuws
'Audi is erg goed in S'jes bouwen'- podcast
Nieuws