en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bevroren
De Fiat Groep is hard bezig de tijd om een nieuw model op de markt te brengen aanzienlijk te verkorten. Dat was voor de meeste Europese autofabrikanten tot nog toe 18 tot 30 maanden, maar de Italianen willen dat terugbrengen tot 15 maanden. Fiat bracht de nieuwe Bravo in 18 maanden op de markt, terwijl er voor de 500 nog 19 maanden nodig waren.
Of dat zou betekenen dat de nieuwe Delta HPE, waarvan de concept car in september in Parijs werd onthuld, in de zomer van 2008 zal verschijnen, is allerminst zeker, want Fiat heeft begin april, zeven maanden na de lancering het ontwerp, het ontwerp 'bevroren'.
Tandje hoger
Daarentegen moet het verkoopteam van Hyundai in Amerika in een hogere versnelling schakelen. CEO Dong Jin Kim verwacht dat de verkoop van vorig jaar met 100.000 exemplaren wordt verbeterd. Maar de Zuid-Koreanen liggen niet op schema. In 2005 waren de verkopen ten opzichte van 2000 bijna verdubbeld tot 455.000 auto's. In 2002 had het hoofdkantoor in Seoul nog de verwachting uitgesproken om in 2010 een jaarlijkse verkoop in Noord-Amerika te halen van 1 miljoen exemplaren, maar dat lijkt nu onhaalbaar.