Audi Q3 Vail is potente wintersporter

Audi Q3 Vail
Audi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 VailAudi Q3 Vail
Het Audi-nieuws voor de NAIAS in Detroit is officieel: de Q3 Vail. Klinkt niet heel spannend, maar onder de dikke winterjas schuilt de techniek die we waarschijnlijk in de RS-versie van de cross-over tegen gaan komen.

Onder de kap van de Q3 Veil ligt namelijk de bekende 2.5 TFSI vijfcilinder. In de Q3 Vail is het blok goed voor 314 pk. Dat is 26 pk minder dan in de RS3 en de TT RS. Het maximumkoppel is 400 Nm. Aan een snelheidsbegrenzer doet Audi nu eens even niet en dus is de topsnelheid 262 km/h. De sprint naar 100 km/h kost 5,5 seconden. Schakelen gaat via een zeventraps S-Tronic transmissie.

Uiterlijk onderscheidt de Vail zich van andere Q3's door treeplanken, aluminium dakrails en een hele batterij led-lampen aan de voorzijde van de auto voor een extra grote lichtopbrengst. Audi heeft de lakkleur 'Energy Red' met goudkleurige parelmoerdeeltjes speciaal voor de Q3 Vail ontwikkeld. De Veil heeft een 40 millimeter grotere spoorbreedte en is 30 millimeter hoger dan het productiemodel.

In het interieur van de Audi Q3 Vail overheersen de kleuren zwart, grijs en rood. Grote delen, zoals het dashboard en de middenconsole, zijn uitgevoerd in zwart leer met contrasterende stiksels. De hemelbekleding is van grijs alcantara. De stoelen en deurpanelen zijn bekleed met fijnnappa leer in een staalgrijze kleur met rode accenten. Tevens is in het interieur veel aluminium toegepast. De opvallendste aluminium elementen zijn die rond de snelheidsmeter en toerenteller, op het stuurwiel en op de versnellingspook waarin tevens een Q3 Vail-signatuur is gefreesd.

De Audi Q3 Vail debuteert op de NAIAS in Detroit. Over productieplannen rept Audi verder met geen woord.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.