AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Audi A1-ontwerp van landgenoot
Onze landgenoot Steven van der Veen heeft voor het derde achtereenvolgende jaar de finale bereikt van de Michelin Challenge Design (MCD).
Onze landgenoot Steven van der Veen heeft voor het derde achtereenvolgende jaar de finale bereikt van de Michelin Challenge Design (MCD).
Voor deze ontwerpwedstrijd worden ontwerpers uitgenodigd een innovatief auto-ontwerp te maken. Het thema was deze keer Duitsland. Net als voorheen worden de tekeningen van de finalisten tentoongesteld op de North American International Auto Show in Detroit. Van een aantal inzenders is er ook een conceptmodel, zoals dit jaar ook het geval is met het ontwerp van Steven van der Veen. Hij bouwde daarvoor het schaalmodel van hout.
Hij ontwierp een slechts 3,15 m korte tweezitter (Audi A1) voor woon-werkverkeer die ondanks zijn formaat er toch sportief en robuust uitziet. Steven plaatste de 1,8-liter turbomotor achterin voor een lage neus met een optimale kreukelzone.
Het interieur heeft een even strakke vormgeving als het exterieur en de brede en hoge middenconsole maakt deel uit van het chassis en vormt bovendien een luchtsluis voor de motor.
Voor deze ontwerpwedstrijd worden ontwerpers uitgenodigd een innovatief auto-ontwerp te maken. Het thema was deze keer Duitsland. Net als voorheen worden de tekeningen van de finalisten tentoongesteld op de North American International Auto Show in Detroit. Van een aantal inzenders is er ook een conceptmodel, zoals dit jaar ook het geval is met het ontwerp van Steven van der Veen. Hij bouwde daarvoor het schaalmodel van hout.
Hij ontwierp een slechts 3,15 m korte tweezitter (Audi A1) voor woon-werkverkeer die ondanks zijn formaat er toch sportief en robuust uitziet. Steven plaatste de 1,8-liter turbomotor achterin voor een lage neus met een optimale kreukelzone.
Het interieur heeft een even strakke vormgeving als het exterieur en de brede en hoge middenconsole maakt deel uit van het chassis en vormt bovendien een luchtsluis voor de motor.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

Audi A1 Sportback 25 TFSI Pro Line 95 pk S-Tronic | Navigatie via App | Parkeersensoren achter | Airco | Cruise control | Virtual cockpit |
- 2020
- 35.836 km
€ 21.849

Audi A1 Sportback 1.0 TFSI Pro Line Two-Tone | Navi | Cruise | Bluetooth | Airco | 17" LMV
- 2016
- 131.114 km
€ 11.750

Audi A1 Sportback 1.2 TFSI Attraction 5 Deurs Airco Lichtmetaal
- 2012
- 147.848 km
€ 7.845
Lees ook
Autotest
Een gebruikte Audi A1 kopen? Hier moet je op letten
Autotest
Praktijkervaring Audi A1: dit vinden eigenaren van hun Mini-concurrent
Occasiontest
Koopwijzer Audi A1: mag bij gebruikt premium merk de lat hoger?
Nieuws
Audi A1 - Back to Basics
Praktijkverbruik