'Aston Martin verdubbelt verkopen in 2016'
Goed nieuws dus voor de liefhebbers van het typerende Aston Martin-design, dat we in de toekomst vaker lijken te gaan tegenkomen. Het bericht is afkomstig van Autonews.com, dat het weer zegt te hebben van een insider. Echt verbazingwekkend is het niet: de Engelse sportwagenbouwer is zeker niet het enige luxemerk dat het op opkomende markten voor de wind gaat.
Overigens is het niet zo dat de huidige CEO Ulrich Bez zijn best niet doet, maar de een kapitaalinjectie van 500 miljoen pond die aandeelhouder Investindustrial onlangs deed breidde de groeimogelijkheden aanzienlijk uit. Andrea Bonomi van Investindustrial geeft aan het modellengamma van het illustere merk uit te willen breiden, terwijl de ontwikkelingskosten van die modellen beperkt moeten worden door het aangaan van verschillende partnerschappen. Het eerste bewijs daarvan zagen we onlangs al in de vorm van een samenwerking met AMG. Zodoende moet de jaarlijkse verkoop stijgen van 3.400 stuks in 2012 tot 7.000 exemplaren in 2016. De groei komt zoals verwacht niet uit Europa, maar juist door markten als Azië en Noord- en Zuid-Amerika.