Aston Martin GT-racer

Aston Martin GT-racer
Op basis van de DB9 presenteert Aston Martin een GT-auto, de DBRS9. Deze auto is speciaal ontwikkeld voor competitiedoeleinden en moet teams en coureurs zelfs de mogelijkheid bieden om deel te nemen in het internationale GT-circuit, net zoals dat al langer kan met de GT's die Ferrari en Porsche voor dit soort activiteiten ontwikkeld hebben.
Op basis van de DB9 presenteert Aston Martin een GT-auto, de DBRS9. Deze auto is speciaal ontwikkeld voor competitiedoeleinden en moet teams en coureurs zelfs de mogelijkheid bieden om deel te nemen in het internationale GT-circuit, net zoals dat al langer kan met de GT's die Ferrari en Porsche voor dit soort activiteiten ontwikkeld hebben. Voor de DBRS9 is Aston Martin Racing uitgegaan van het aluminium chassis van de DB9, maar wordt er ondermeer gebruik gemaakt van de rolkooi van de DBR9 Le Mans-racer. Ook een reeks in koolstof uitgevoerde details stammen van die auto af en zorgen samen met onder andere de koolstof carrosseriedelen en polycarbonaat zij- en achterruiten voor een gewichtsbesparing van 480 kilo. De V12 is opgewaardeerd naar 550 pk, 100 pk meer dan standaard en slechts 50 pk minder dan de Le Mans-auto. Voor race-gebruik heeft de zesbak kortere overbrengingen en kan er des gewenst sequentieel geschakeld worden. Het verlaagde en speciaal op de racerij voorbereide onderstel is uitgerust met dubbel afstelbare Koni-schokdempers en stijvere competitie veren. De DBRS9 die de link vormt tussen de DB9 straatauto en de DBR9 Le Mans-racer wordt voor 175.000 pond (exclusief belastingen) op bestelling gebouwd bij Pro Drive in Branbury, het bedrijf dat naast de Aston Martin Le Mans-auto's ook verantwoordelijk is voor onder andere het rally-team van Subaru en het BAR Formule1-team.