Actieradius Opel Ampera-e boven de 500 km

Opel blijft ophogen

Actieradius Opel Ampera-e boven de 500 km
Actieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 kmActieradius Opel Ampera-e boven de 500 km
Opel presenteert in Parijs de definitieve versie van zijn elektrische Ampera-e. De actieradius van de compacte EV lijkt nog hoger te liggen dan vooraf gecommuniceerd.

Toen Opel eerder dit jaar in Genève met de Ampera-e zijn versie van de Chevrolet Bolt toonde, wist het merk vol trots te melden dat de compacte EV een actieradius van 320 km zou hebben. Enkele weken geleden ontvingen we van Opel het bericht dat de actieradius van de Ampera-e, volgens de NEDC-cyclus, zelfs op 400 kilometer zou liggen. In Parijs beleeft de EV nu zijn publieksdebuut, de definitieve versie komt volgens Opel nu zelfs meer dan 500 kilometer ver op één lading.

Deze "[...]meer dan 500 kilometer" zou eveneens gemeten zijn volgens de NEDC-cyclus. Deze meetmethode wordt in de loop van 2017 vervangen door de WLTP-cyclus. Opel zegt de actieradius van de Ampera-e ook volgens deze nieuwe methode gemeten te hebben, een cyclus waaruit, in de volksmond, een 'realistisch verbruik' rolt. Volgens deze nieuwe methode komt de Ampera-e 380 kilometer ver.

Een 204 pk sterke elektromotor is goed voor een sprint vanuit stilstand naar 50 km/h in 3,2 tellen. Wie van 80 km/h wil doortrekken naar 120 km/h, heeft slechts 4,5 tellen nodig. De topsnelheid van de EV ligt op 150 km/h.

De vijfzitter beschikt volgens Opel over een ruim interieur, mede doordat het 440 kilo wegende batterijpakket onder de vloer is gemonteerd. Op infotainmentvlak krijgt de Ampera-e IntelliLink mee. Het systeem weet om te gaan met Apple CarPlay. In Parijs weten we meer, dan kunnen we van dichtbij aan de Ampera-e snuffelen.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (49) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.