300 pk sterke Volkswagen T-Roc R mag blijven
Visueel bewijs
De inmiddels vier jaar oude Volkswagen T-Roc wordt binnenkort vernieuwd. Niet alleen overleeft de jolige T-Roc Cabrio die opfrisbeurt, ook de knotsgekke T-Roc R mag mee naar de volgende ronde.
In een tijd dat autofabrikanten op elk grammetje CO2-uitstoot letten en de schaaf te pas en te onpas langs motorengamma's wordt getrokken, levert Volkswagen doodleuk een R-versie van de T-Roc. De twee jaar geleden aan gamma toegevoegde 300 pk en 400 Nm sterke T-Roc R blijkt geen korte, eenmalige exercitie. Onze spionagefotograaf heeft het gefacelifte model namelijk op de gevoelige plaat vastgelegd. Leuk contrast daarbij: er is ook beeld van een veel braver uitgevoerde gefacelifte T-Roc.

Volkswagen T-Roc R
De T-Roc R is de tweede bijzondere uitvoering van de cross-over die de op stapel staande faceliftronde overleeft. Eerder konden we je namelijk visueel bewijs aanleveren dat ook de T-Roc Cabrio wordt bijgepunt en dus een tweede levensfase krijgt. De T-Roc R krijgt eveneens nieuwe koplampen, achterlichten met een andere indeling en gewijzigde bumpers die net iets expressiever lijken dan die van de in 2019 gepresenteerde T-Roc R. Dat het witte exemplaar op deze foto's een T-Roc R is, blijkt uit de twee sets dubbele uitlaatpijpen onder aan de achterzijde en ook het grote lichtmetaal met de fikse remmerij leveren afdoende bewijs.

Volkswagen T-Roc (non-R of R-Line)
De T-Roc Cabrio is al eens met de 'basisbumpers' gesnapt, die veel ingetogener ogen dan die van de versies met R-Line-aankleding en de heftigere R. Het grijze exemplaar op deze foto's is de eerste dichte T-Roc met de braafste bumperset. We verwachten dat Volkswagen de vernieuwde T-Roc nog voor het eind van dit jaar presenteert.