AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
2008 bij Volkswagen al begonnen
Bij Volkswagen is modeljaar 2008 al begonnen. En dat betekent voor diverse modellen wijzigingen, de eerste auto's van het nieuwe modeljaar staan in juli in de showroom.
Bij Volkswagen is modeljaar 2008 al begonnen. En dat betekent voor diverse modellen wijzigingen, de eerste auto's van het nieuwe modeljaar staan in juli in de showroom.
Gisteren berichtten we al over de Golf GT Sport. Dat is een nieuwe versie die de Sportline en GT vervangt. De 2.0 SDI komt voor de compacte middenklasser te vervallen, dat was nog een van de weinige ongeblazen diesels op de markt. De Polo gaat er per juli 2007 eveneens op vooruit. De 1.2 driecilinder met 6 kleppen krijgt er 5 pk bij, wat het totaal op 60 pk brengt. Dezelfde motor met 12 kleppen boekt dezelfde vermogenswinst en levert voortaan 70 pk. De Polo die het meeste profiteert van het nieuwe modeljaar is de 1.4 16V automaat. Die had nog de 75 pk sterke motor, maar krijgt de 80 pk leverende krachtbron. Bovendien krijgt hij ook de 6-trapsautomaat die vorig jaar al op de Polo 1.6 werd geïntroduceerd, de Polo 1.4 16V automaat had nog een automatische transmissie met 4 verzetten. Verder beschikken alle Passats voortaan over Stuurimpuls. Dit systeem werkt samen met het ESP, en zorgt bij een ingreep van de stabiliteitsregeling voor een lichte tegenstuurbeweging.
Gisteren berichtten we al over de Golf GT Sport. Dat is een nieuwe versie die de Sportline en GT vervangt. De 2.0 SDI komt voor de compacte middenklasser te vervallen, dat was nog een van de weinige ongeblazen diesels op de markt. De Polo gaat er per juli 2007 eveneens op vooruit. De 1.2 driecilinder met 6 kleppen krijgt er 5 pk bij, wat het totaal op 60 pk brengt. Dezelfde motor met 12 kleppen boekt dezelfde vermogenswinst en levert voortaan 70 pk. De Polo die het meeste profiteert van het nieuwe modeljaar is de 1.4 16V automaat. Die had nog de 75 pk sterke motor, maar krijgt de 80 pk leverende krachtbron. Bovendien krijgt hij ook de 6-trapsautomaat die vorig jaar al op de Polo 1.6 werd geïntroduceerd, de Polo 1.4 16V automaat had nog een automatische transmissie met 4 verzetten. Verder beschikken alle Passats voortaan over Stuurimpuls. Dit systeem werkt samen met het ESP, en zorgt bij een ingreep van de stabiliteitsregeling voor een lichte tegenstuurbeweging.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Polo 1.0 TSI Navi Carplay Led 5-Deurs Airco bj2022
- 2022
- 63.302 km
€ 15.999

Volkswagen Polo 1.0 TSI Comfortline Business Carplay, Cruise, Parkeersensoren
- 2020
- 122.286 km
€ 13.250

Volkswagen Polo 1.0 TSI Life 95pk DSG | Dode hoek | Adapt. Cruise | Led | Rijklaar incl. 1 jaar Bovag garantie
- 2024
- 12.394 km
€ 23.945
Lees ook
Volkswagen Polo 2.0 TSI R WRC (2014) - Op de rollenbank
Volkswagen ID Polo vanaf €25.000, ID Polo GTI vanaf €40.000
Nieuws
Volkswagen ID Polo: elektrisch alternatief Volkswagen Polo heet niet ID2! [+VIDEO]
Achtergrond
Het verhaal achter de Volkswagen Polo Harlekin is eerder saai dan grappig
Nieuws