AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
1.4 VTi voor Peugeot 207
Er komt een nieuwe motor beschikbaar voor de Peugeot 207: de 1.4 VTi. Deze neemt de plaats in van de 1.4 16V motor.
Er komt een nieuwe motor beschikbaar voor de Peugeot 207: de 1.4 VTi. Deze neemt de plaats in van de 1.4 16V motor.
Volgens Peugeot is het VTi-blok op alle fronten beter. Allereerst heeft 't meer vermogen: 95 pk in plaats van de 90 van de 1.4 16v. Als gevolg hiervan presteert de 207 met de nieuwe motorisering beter: de acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost nu 11,5 seconden (was 12,7 seconden). De topsnelheid is nu 185 kilometer per uur.
Ondanks de gestegen prestaties is het gemiddeld verbruik gedaald van 6,4 naar 6,1 liter per 100 kilometer. Hierdoor valt de 207 in de B-categorie wat betreft brandstofverbruik, goed voor een BPM-korting van 500 euro. Peugeot vraagt voor de goedkoopste 207 met de nieuwe motorisering 15.030 euro. In dat geval gaat het om een driedeurs 207 in de XR-uitvoering.
Ondanks de gestegen prestaties is het gemiddeld verbruik gedaald van 6,4 naar 6,1 liter per 100 kilometer. Hierdoor valt de 207 in de B-categorie wat betreft brandstofverbruik, goed voor een BPM-korting van 500 euro. Peugeot vraagt voor de goedkoopste 207 met de nieuwe motorisering 15.030 euro. In dat geval gaat het om een driedeurs 207 in de XR-uitvoering.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Goedkoop maar met Bovag-garantie: deze verrassende occasions koop je voor €1.300-€1.900
Praktijkervaring
Praktijkervaring Peugeot 207: is-ie echt zo slecht?
Nieuws
Peugeot 207 - Facelift Friday
Nieuws
Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021
Nieuws