We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bentley stevent dit jaar af op een productieaantal van 10.000 stuks. Vooral de Continental-reeks heeft bijgedragen aan de merkwaardige vermenigvuldiging van de productieaantallen in Crewe.
Bentley stevent dit jaar af op een productieaantal van 10.000 stuks. Vooral de Continental-reeks heeft bijgedragen aan de merkwaardige vermenigvuldiging van de productieaantallen in Crewe.
Dit jaar stevent Bentley af op een productieaantal van 10.000 stuks. Vorig jaar waren dat er nog 8.627 en in 2004 6.576 stuks. De groei is voornamelijk te danken aan de Continental GT, Flying Spur en de GTC cabriolet van die laatste is de productie pas onlangs is gestart. Ter vergelijk: in 2003, doen de productie van de eerste Continental net op gang kwam, zijn 995 auto's geproduceerd.
Dit jaar is de vraag naar de Continentals zo groot geweest dat voor de productie ervan zelfs even is uitgeweken naar de glazen Volkswagenfabriek in Dresden. Inmiddels worden alle Bentley's weer in Crewe gefabriceerd, waar Bentley dit jaar zestig jaar actief is. Daar wordt het nodige gedaan om de productiecapaciteit te verhogen. Op het moment worden er per dag door twee ploegen veertig auto's geproduceerd.
Bentley hoopt de productie nóg verder te verhogen door betere voet aan de grond te krijgen in de VS, waar op het moment 45 procent van de productie wordt verkocht. Ook 'nieuwe landen' als Rusland, China, het middenoosten en Japan wil Bentley beter gaan bedienen. Tot slot wordt overwogen om het merk te introduceren in Zuid-Amerika. Vanaf 2009 moet de opvolger van de Arnage Bentley-klanten gaan verleiden.