1000 Nm in Mercedes CL 65 AMG
Mercedes komt in Genève met nog een primeur: de CL 65 AMG, een versie die met de V12 en twee turbo's 612 pk heeft en een maximum koppel van niet minder dan 1000 Nm.
Mercedes-AMG heeft opnieuw een sterk staaltje geleverd als het gaat om het bouwen van een snelle versie. In dit geval gaat het om de CL 65 AMG, die met de V12 en twee turbo's een vermogen levert van 450 kW/612pk en een maximum koppel heeft van 1000 Nm bij 2000 tpm. Daarmee is deze versie het snelste AMG-model ooit.
De coupé accelereert van 0-100 km/h in 4,5 seconden, terwijl de topsnelheid automatisch is begrensd op 250 km/h.
De nieuwe AMG-motor is gebaseerd op de 12-cilinder uit de S-klasse, waarvan de cilinderinhoud is vergroot van 5513 tot 5980 cc en er verder tal van andere wijzigingen zijn toegepast, zoals het vergroten van de cilinderboring en het verlengen van de slag van de krukas, en het verhogen van de druk van de turbo's tot 1.5 bar. De motor is gecombineerd met een vijftraps automatische transmissie met Speedshift en een mogelijkheid om op het stuur te schakelen. Net als alle andere modellen in de CL-klasse heeft ook de 65 AMG het Active Body Control (ABC) wielophangingsysteem.
Verder staat in Genève ook de Final Edition van de SLK Roadster. Deze versie is uitgerust met onder meer ESP, Brake Assist en zij-airbags. De grille is gespoten in een chroomzilverkleur, die past bij de gepolijste aluminium lijsten op de A-stijlen en het variodak. Verder heeft de Final Edition 16-inch vijfspaaks wielen. Binnenin zijn de nieuwe sportstoelen bekleed met zacht nappaleer, naar keuze in rood of zwart. Leer is eveneens gebruikt voor de bekleding van de centrale deurpanelen en de rolbars. Middenconsole, deurhandels en het paneel rond de versnellingspook zijn uitgevoerd in geborsteld aluminium. De klokken hebben zilverkleurige wijzerplaten. De SLK Final Edition is vanaf maart beschikbaar. De prijs is nog niet bekend.