AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mercedes S-klasse in het nieuw
59
Mercedes-Benz vindt dat de S-klasse na vier jaar trouwe dienst wel 'n opfrisbeurt verdiend heeft. De vernieuwde S is veiliger, zuiniger en nog comfortabeler.
Het uiterlijk van de S-klasse is maar licht gewijzigd. Mercedes-Benz monteert een nieuwe koelergrille. De uitlaatpijpen zijn voortaan onderin de achterbumper geïntegreerd. De koplampen profiteren op alle S-klasses van Bi-Xenon techniek. Tegen meerprijs levert Mercedes-Benz led-knipperlichten aan de buitenkant van de lichtunits. Een compleet LED-lichtpakket biedt LED-lampen voor de dagrijverlichting, diezelfde knipperlichten en de achterlichten. Een pakket aan aerodynamische maatregelen beperkt het windgeruis in het toch al zo stille interieur van de S.
De belangrijkste noviteit is misschien toch wel de introductie van de S 400 Hybrid. Deze krijgt een 3,5-liter V6 benzinemotor met 279 pk onder de kap, die indien gewenst hulp krijgt van een elektromotor met een vermogen van 20 kW. Dit is de eerste op grote schaal geproduceerde auto met lithium-ion-accu's aan boord. Het gemiddeld verbruik van de S 400 Hybrid is 7,9 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt een keurige 186 gram per kilometer.
Mercedes-Benz is z'n roots niet vergeten, dus de AMG-fans kunnen opgelucht ademhalen. Er komen ook weer een S 63 AMG en een 612 pk sterke S 65 AMG. De minst sterke S wordt de S 350 CDI BlueEfficiency met 235 pk.
Het Duitse merk onthult de nieuwe S-klasse in Sjanghai. In Duitsland staat –ie vanaf juni in de showrooms en de prijzen starten daar bij 73.000 euro. In Nederland zal dat meer zijn, maar hoeveel meer precies, is nu nog onduidelijk.
De belangrijkste noviteit is misschien toch wel de introductie van de S 400 Hybrid. Deze krijgt een 3,5-liter V6 benzinemotor met 279 pk onder de kap, die indien gewenst hulp krijgt van een elektromotor met een vermogen van 20 kW. Dit is de eerste op grote schaal geproduceerde auto met lithium-ion-accu's aan boord. Het gemiddeld verbruik van de S 400 Hybrid is 7,9 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt een keurige 186 gram per kilometer.
Mercedes-Benz is z'n roots niet vergeten, dus de AMG-fans kunnen opgelucht ademhalen. Er komen ook weer een S 63 AMG en een 612 pk sterke S 65 AMG. De minst sterke S wordt de S 350 CDI BlueEfficiency met 235 pk.
Het Duitse merk onthult de nieuwe S-klasse in Sjanghai. In Duitsland staat –ie vanaf juni in de showrooms en de prijzen starten daar bij 73.000 euro. In Nederland zal dat meer zijn, maar hoeveel meer precies, is nu nog onduidelijk.
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz S-klasse 350 BlueTEC | Diplomaat auto | 1e eigenaar | VOL! |
- 2016
- 203.225 km
€ 26.975

Mercedes-Benz S-klasse 600 V12 Lang AMG Facelift UNIEKE AUTO/TOPCONDITIE/VOLLEDIG MERCEDES DEALER HISTORIE/PANO-SCHUIFDAK/NACHTZICHT/MASSAGE+VENTILATIE/DISTRONIC/LANE-ASSIST/CAMERA/HARMAN&KARDON/20"AMG/YOUNGTIMER/BTW-AUTO
- 2009
- 153.262 km
€ 38.850

Mercedes-Benz S 580e Automaat 4MATIC | Airmatic | Burmester 3D Audio | Panoramadak | Distronic | 360° Camera | Multibeam LED | Sfeerverlichting | Memory
- 2024
- 19.915 km
€ 124.750
Lees ook
Nieuws
Het setje compleet: gefacelifte Mercedes-Benz S-klasse als AMG
Vergelijkende test
Deze 8- en 12-cilinder coupés stonden voor de absolute GT-top in de jaren 80
Nieuws
Topversies Mercedes-Benz C- en S-klasse tienduizenden euro's duurder
Autotest
BMW iDrive vs Mercedes-Benz MBUX: hightech multimedia door piloten getest
Nieuws