AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda verkiest diesel boven hybride
58
Heel autoland lijkt voor de toekomst in te zetten op hybrides, maar Mazda zoekt z'n heil elders. Het Japanse merk denkt dat de diesel op de korte termijn de beste optie is.
Dat meldt Seita Kanai, hoofd van de afdeling Research&Development, aan Autocar. "We zijn van mening dat het verbeteren van de conventionele motoren een goedkope oplossing is om de zelfde resultaten te boeken als met hybridetechnologie. Sterker nog, het is beter om niet afhankelijk te zijn van dure en zware elektrische systemen. Wij denken dat de dieselmotor grote mogelijkheden heeft."
Mazda zegt in 2011 een 2,0-liter turbodiesel klaar te hebben met het verbruik van een 0,66-liter benzinemotor of een mild hybrid. Ook zet het merk in op gewichtsreductie, een maatregel waar niet alleen het verbruik van daalt. De rijeigenschappen en acceleratiecijfers profiteren daar eveneens van.
Mazda zegt in 2011 een 2,0-liter turbodiesel klaar te hebben met het verbruik van een 0,66-liter benzinemotor of een mild hybrid. Ook zet het merk in op gewichtsreductie, een maatregel waar niet alleen het verbruik van daalt. De rijeigenschappen en acceleratiecijfers profiteren daar eveneens van.