Xpeng G6 RWD Standard Range (2024)

autoreview

Xpeng G6 RWD Standard Range (2024)

Signalement

UitvoeringG6 RWD Standard Range
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe ervaring

Na een poos van twijfel heb ik de knoop doorgehakt. Eerst wilde ik een Tesla Y , maar wat mij tegenstaat is dat je deze zoveel tegenkomt. En ik wil geen auto waar iedereen in rijd.De Xpeng G6 is het antwoord waar ik naar zocht. Na een korte proefrit was ik verkocht. Het voortraject vond ik apart, de dealer is geen dealer maar een agency. Koop van de auto doe je via internet door 100 euro aan te betalen. Geen contract, geen onderhandeling en dan vervolgens wachten. Een aparte ervaring kan ik vertellen. De auto besteld met een black pakket (zwarte velgen en getinte ramen) een trekhaak en in het opvallende metallic Orange. Na aflevering het eerste weekend veel kilometers gemaakt om te wennen. Dit is tenslotte mijn eerste volledig elektrische auto. En dat was heel erg wennen. Zoveel instellingen en zo ontzettend onlogisch naar mijn gevoel. 2 dagen gezocht naar de airco instellingen, maar nu kan ik het meeste inmiddels op de tast vinden. Zoveel instellingen gaf mij het gevoel dat ik een computer aan het instellen was waar ik normaal een it-er voor in zou huren. Het rijden is heerlijk. Eigenlijk continue rij ik in de eco modus omdat ik te onrustig word van de reactiesnelheid op het "gas" stroompedaal in de "sport" stand. Ook de stuurbekrachtiging op comfort ingesteld. Persoonlijke instellingen waar iedereen zijn eigen voorkeur voor heeft. Alles is mogelijk. Ik heb gekozen voor de standaard range (435km wltp) en dat is voor mijn dagelijkse gebruik meer dan voldoende, zeker als de beloofde laadsnelheid word gehaald als ik wél een keer onderweg moet laden. Het laden gaat heel vlot bij een snellader. Afgelopen week van 8% naar 85%, of te wel van ca 35 km bereik naar 380 km bereik in slechts 25min tijdens een kopje koffie en quality time met mijn dochter in de auto. Inmiddels na 3 weken een goede 3500km gereden met heel veel plezier en veel bekijks. Veel geleerd van en over de auto in de Xpeng groepsapp en discord. De kosten voor het laden heb ik nog niet goed in beeld maar wat handig is dat FastNed de auto herkent bij aansluiten en dan geen pasjes gedoe meer nodig is. Nu nog uitzoeken wat een voordelige keuze is voor onderweg laden ipv op de zaak wat meestal voor mij voldoende is. Het interieur van de auto voelt hoogwaardig aan en de elektrisch verstelbare stoelen met ventilatie zitten heerlijk. Bij het uitstappen gaat de stoel comfortabel naar achteren en naar beneden (kan ook uit) en bij instappen weer terug naar mijn geheugen positie nadat de deur is gesloten. Verder veel camera's op de auto die een volledig zicht geven. De achterruit is heel klein en met een hoofdsteun ervoor zie je eigenlijk niks meer. Over de software word veel geschreven maar eerlijk is eerlijk heb ik een positieve ervaring, maar ik kan mij voorstellen dat it-ers alles anders, beter en sneller willen. Een software update gaat automatisch en ik ben benieuwd wat word toegevoegd wat ik nu dus nog niet mis. AutoPilot gebruik ik af en toe en vooral in de file. Werkt perfect. Bij de auto krijg je 1 sleutel en een digitale sleutel op je telefoon. Als digibeet heb ik altijd de fysieke sleutel bij mij. Alleen al omdat ik dus wat bugs hoor over als de app het niet doet, je telefoon leeg is, of andere storingen. Met de (veel te grote) fysieke sleutel heb je deze problemen dus nooit. Inmiddels ook even met een aanhanger gereden van ca 1000kg en dat ging uitstekend en voel je helemaal niets van. Je merkt het pas als je de cruisecontrol wilt instellen bij 100km/h dat gaat dus niet boven de 90 km/h als de trekhaak is uitgeklapt. De ruimte op de achterbank is voor drie kinderen meer dan voldoende en met de rugleuning achterover en de stoelverwarming achterin aan slapen ze heel snel 😀. Maar ook volwassenen kunnen hier heel goed zitten. Het grote panoramadak laat veel licht door en met de zon op het glas heb ik nog geen behoefte gehad dat ik een screen voor het glas nodig had. Verbruik is momenteel gemiddels ca 15 a 16 kwh per 100 km. Ik heb geen vergelijking maar lijkt heel netjes. Mijn rijbereik is in de praktijk ca 425 km ipv de 435 wltp. Jammer dat de laadkabel in de kofferbak ligt en niet zoals bij Tesla voorin.
Tot nu toe een fantastische auto waarmee je ook nog eens met vreemde in gesprek komt want veel mensen willen weten wat het is en in deze kleur opvallend. Je houdt ervan of je vind het vreselijk. Ik vind het mooi zeker met de zwarte velgen en donkere ramen. Wordt vervolgd over 10000km.
Ps. Betrouwbaarheid kan ik nog niet beoordelen dus daarom nu weinig sterren. Maar de auto doet wat hij moet doen, iedere dag brengt hij mij zonder problemen van a naar b en weer terug.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Xpeng G6

Lease'm
Xpeng G6 RWD Standard Range
€ 659
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.