Volvo XC90 V8 R-Design (2008)

autoreview

Volvo XC90
Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90 Sport SEVolvo XC90 Sport SEVolvo XC90- Sport SEVolvo XC90 Sport SEVolvo XC90 Sport SEVolvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90

Signalement

UitvoeringXC90 V8 R-Design
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf29.500 km
KM-stand laatst29.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 29.500 km

De Reanault Espace die de voorganger was van de Volvo was een heel eind richting de 200.000 km en dat was een mooie mijlpaal om voor iets anders te gaan kijken. Zakelijk rij ik een Audi die ik privé laat staan en van het bijtellingsvoordeel kun je een hoop leuke dingen doen.
Van mij compagnon deze XC90 overgenomen en tot op heden naar volle tevredenheid. Kan ook eigenlijk niet anders.

Een greep uit de accesoires:

R-Design in- en exterieur
20" wielen. (De originele 19" zijn voor de winterbanden)
Lederen bekleding afgezet met witte bies.
Schuif- kanteldak
Dynaudio stereo.
Volvo Multimedia in hoofdsteunen voorste stoelen + dakscherm voor 3e zitrij.
Afneembare trekhaak
Privacyglass achter
Bi-Xenon Adaptive light
Etc etc

De auto is dus werkelijk bomvol en rijdt geweldig. De V8 is fluisterstil als je normaal rijdt en begint te janken als je vol gas geeft. Janken doe je overigens ook aan de pomp want er gaat wel af en toe een litertje benzine doorheen, maar dat was natuurlijk geen verrassing.

Voor een XC90 schijnt de auto heel strak op de weg te liggen door het sportonderstel; hier kan ik verder niet over oordelen omdat ik nog nooit zonder heb gereden. Je merkt heel goed dat het een hele grote en zware auto is, zeker in de bochten.

Wat me wel iedere keer opnieuw opvalt is de enorme rust die de auto me geeft als we er mee rijden. Voel me echt king of the road en de neiging om hard te rijden die ik in de Audi wel heb mis ik volkomen in de Volvo. Heerlijk.

Het schakelen doet de automaat zonder dat je voelt dat er van verzet wordt gewisseld, alleen aan het toerental zie je dat er iets gebeurt. Wel heb ik af en toe het gevoel dat er een verzet bij gekund had omdat het dan lijkt alsof de automaat net een tandje heeft teruggeschakeld. Zal wel verbeelding zijn, maar vanaf 140 km/uur valt het me af en toe op.

Ook wennen is de bediening van het navigatiesyteem. Het systeem zelf werkt perfect en is ontzettend helder in beeld en geluid maar de knoppen achter op het stuur zijn na een half jaar nog altijd niet blindelings te vinden. I-drive of MMI zijn daarin veel handiger; zeker tijdens het rijden.

Al met al een waanzinnige auto die heerlijk rijdt en die straks voor het eerst op de wintersport zal gaan. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Update net als foto's volgen zsm.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.