Volvo XC90 D5 AWD Inscription (2016) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | XC90 D5 AWD Inscription |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 89.000 km |
KM-stand laatst | 89.000 km |
Hoge verwachtingen
- 89.000 km
24 April 2021, we halen de Volvo op. Een mooie grote, ruime auto, want na de proefrit was ik zeker van overtuigd dat dit m moest worden.
En eerlijk, je rijd als een King, op de snelweg, lekkere wegligging, reageert redelijk, bij gasgeven 2 stappen terug, en gaan.
Januari 2022, op wintersport naar Frankrijk. Nu, de richting was niet van belang, wel dat de deur (binnenwerk) van de rechter achter passagier niet meer open wilde. Voor zover veiligheid, reparatie € 500,--.
Als dat het was, oke, nou, dus niet.
De achteruitrij camera, die doet het vaker niet dan wel. Goed, de sensoren doen het wel, dus kan net.
KM stand : 132000
Maart 2022, verlies in vermogen bij het rijden; effe een nieuw turbo lage toeren, want die van de hoge toeren was nog prima. € 2000,--. Wel alles netjes geregeld door de garage.
Zomervakantie 2022, terug uit Italië, want, als reis auto daar is de auto zeker geschikt voor. 200 Km voor de Nederlandse grens, weer vermogens verlies. ANWB; niet thuis. Volvo Assistance, alles prima geregeld, snel een garage gevonden, want het was natuurlijk vrijdag middag, en de maandag daarop zou alles gerepareerd zijn; turbo slang kapot; € 280,--.
Naast de jaarlijkse onderhoudsbeurten van gemiddeld € 1000,-- per jaar, want dat is natuurlijk logisch, dacht ik dat het wel mee viel.
Km stand 173000
Nu, 2023, APK, en hier komt onze fantastische overheid weer om de hoek: roetmeting, ja, meneer, teveel uitstoot. kosten; €`1700,--. En dit natuurlijk bovenop het reguliere onderhoud van 1K.
Naast deze kosten, komt nog een keer dat de voorstoelen zijn doorgezakt. Vorig jaar de Volvo dealer hier op aangesproken, die zou aan herstelkosten een € 500,-- tot € 800 per stoel gaan kosten, want, een nieuwe stoel kopen kan dus niet.
En dan, het schakelen, van deze auto. Dit heeft Volvo niet goed gedaan. Bij het wegrijden zit er een vertraging in de reactie van de auto. Dus, om ergens even tussen te glippen, bijvoorbeeld, dit is niet te doen, en met het gevoel dat je teveel vraagt van het blok.
Want, het blok, 4 cilinder, is echt veel te gehorig voor deze categorie auto's. Het lijkt wel zo'n oud Ford Transit blok, heel zonde van de auto.
Voor mij persoonlijk wordt t zeker geen 2de Volvo.
Mijn vrouw rijd in een VW Arteon, en even afkloppen, in vier jaar nu pas een eerste reparatie, terwijl de Arteon in aanschaf nieuw 40K goedkoper is.
Fijne dag
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.