Volvo XC70 2.5 T AWD Momentum (2005)

autoreview

Volvo XC70
Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70 - interieurVolvo XC70 - interieur

Signalement

UitvoeringXC70 2.5 T AWD Momentum
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf130.500 km
KM-stand laatst132.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 2500 km

  • 132.000 km

Na 15 jaar leaseauto's te hebben gereden er nu voor gekozen om weer zelf een auto aan te schaffen. Dit met name omdat de leaseregels er niet leuker op werden: budget, co2 uitstoom, energielabels etc.

Welke auto het moest worden was ik snel uit: een Volvo XC70. Sind de intoductie heb ik dit altijd een super auto gevonden, stoer, stijlvol en tijdloos.

Na wat zoekwerk vrij snel een mooi exemplaar gevonden. Een 2005 2.5T geartronic 5-traps automaat in Momentum uitvoering in Titanium pearl. Met als opties: het Four-C onderstel, RTI navigatie, PDC, Audioline II en een achtespoiler.

De eerste ervaringen.

Ik heb de auto nu een week of 3 en de eerste 2500 km zitten er op. Ondanks dat de auto 6 jaar oud is en er 130.000 km op heeft zitten voelt ze als nieuw. Geen piepjes, kraakjes, speling etc

Rijden:
Het weggedrag is behoorlijk goed voor een auto van 1625 kilo die hoog op de poten staat op 'balon'banden. Het Four-C ondstel draagt hier veel aan bij. In de sportstand helt en deint de auto veel minder. De comfortstand is heerlijk op de snelweg. Door de 2.5T met 210 pk en 320 nm is de acceleratie fenomenaal voor een dergelijke tank. De awd zorgt ervoor dat je geen last van wielspint hebt en (in de sportstand) op rails door de bocht gaat. Bij steving door trekken wordt je getracteerd op een mooie 5 cylinder roffel, mind mooi dan in de 850 maar nog altijd lekker.

Audio en Navigatie:
De HU850 geeft een erg goed geluid, vorige week heb ik een IMIV iPod apater geinstaleerd. De iPod is nu te bedienen via de radio en klinkt geweldig, natuurlijk is dit wel afhankelijk van de kwaliteit van de mp3's op je iPod. De RTI navigatie doet wat zemoet doen, bij aanschaf heb ik de 2011 kaarten erbij gekregen. De bediening en de interface zijn wel wat gedateerd inmiddels maar wat wil je met een systeem dat 10 jaar oud is.

Over duurzaamheid en kosten kan ik nog weinig zeggen, dan volg op termijn. Een kosten aspect is me al wel duidelijk geworden: het verbruik. Natuurlijk wist ik het verbruik voordat ik de auto kocht maar toch. Het vebruik ligt na 2500 km op 1 op 9. Met name in de stad en op hoge snelheid stijgt het vebruik exponentieel. Voordeel is wel dat je er veel rijplezier voor terug krijgt.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.