Volvo V90 T5 Momentum (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | V90 T5 Momentum |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 9.000 km |
KM-stand laatst | 10.000 km |
Aanschaf
- 9.000 km
Na 4 jaar met een V60 D2 gereden te hebben mocht ik uitkijken naar een nieuwe. De policy van het bedrijf is dat het een zilveren Volvo moet zijn. Na wat overleg kon er ook gekozen worden voor een V90 demo in plaats van een nieuwe V60. Goed rondgekeken en uiteindelijk deze gevonden.
Electric Silver - T5 - Automaat - Momentum - Intro Line -
donker getint glas achter - elektrische trekhaak - bumperbeschermer - diffuser achtige uitlaatpijpen - luchtvering achter (geen four c) - voorruit verwarming - 19 inch donkere velgen - bagagenet
Een plaatje om te zien als je het mij vraagt en erg blij mee.
Auto ophalen
- 9.000 km
Auto opgehaald bij de dealer. Erg naar uitgekeken en altijd een mooie beleving.
Omdat het een demo betrof auto erg goed gecontroleerd op schades en dergelijke.
Helemaal in orde. Hij had op achterbumper twee kleine plekjes maar deze hadden we bij de aanschaf al overeengekomen en akkoord bevonden.
Rondje langs de familie waarbij hij iedereen bijzonder enthousiast was. Wel vielen de woorden 'taxi' en 'lang' bijzonder vaak. Het is dan ook echt een slee.
Eerste ervaringen
- 9.600 km
Een waanzinnige auto met alles erop en eraan. Meer een rijdende computer.
Deze auto is alles wat je ervan verwacht en wat de video's op youtube zeggen. Positief ben ik zeker, maar ik wil in deze review de negatieve dingen belichten omdat je die elders nooit hoort. Ik ben echter overall niet negatief, zeker niet, ben echt gek op deze auto.
Negatieve punten die je niet in andere reviews hoort.
- Verbruik is erg hoog. Met rustig rijden al 1 op 10
- Kleine benzinetank. 55 liter. Met 1 op 10 dus een actieradius van 550 km. Dus je staat om de 450 km al te tanken. (want je wil niet zonder zitten en stopt dus al iets te vroeg)
- Stoelen stug. Ik had van lederen Volvo stoelen ware zetels verwacht, maar ze zijn harder en stugger dan gehoopt en verwacht. Misschien moet ik het leer nog even inzitten.
- Moeilijk om een goede zit te krijgen. Ik ben 190 cm lang en zit met mijn rechterknie tegen een bobbel aan de zijkant van het dashboard. Had beter gekund.
- Slechte verbinding met internet. Veel apps en andere functionaliteiten werken met internet via je telefoon. Dit werkt echter bijzonder langzaam (telefoon op 4G met goede verbinding en signaalsterkte)
- Gevoelig onderstel. Het onderstel reageert waanzinnig goed op grote oneffenheden. Bijna Frans. Hij deint over verkeersdrempels. Kleine oneffenheden als putten, weg reparaties, etc. voel je bijzonder goed. Zo goed dat mijn lege bijrijdersstoel ervan trilt. Te veel feedback van de weg als je het mij vraagt. (kan evt. aan de 19 inch velgen liggen, maar veel kleiner wil je niet op zo'n grote koets toch?)
- Auto pilot op provinciale wegen heeft moeite met onderbroken belijning aan de rechter zijde van de weg. Ziet hij slecht en hij loopt van de weg af in een bocht. Erg gevaarlijk en niet betrouwbaar. Auto pilot is alleen betrouwbaar op de snelweg.
- Lichte stuur trillingen tussen 100 en 120 km/u. Daaronder en daarboven niet. Gek en goedkoop.
Laat dit je niet weerhouden van een eventuele aanschaf en beoordeel dit eventueel zelf bij een proefrit. Voor mij zijn deze onvoldoende om het plezier van de auto weg te nemen. Maar dit zijn, met een vergrootglas bezien, de minpunten. En uiteindelijk lees je daarvoor deze reviews toch? ;)
Wennen voorbij
- 10.000 km
Eerste 1000 km erop en begin vertrouwd te raken en meer met de auto en het vermogen te spelen.
Mein got wat is dat blok sterk. Hij schiet je echt af, vanaf elke snelheid. Vooral vanaf 80 km/u tot aan 150 km/u .... jeetje.
Ik heb tijdens de aanschaf nog overwogen om polestar chip tuning te laten doen (+7 pk +50 nm € 995). Maar dat is echt absoluut niet nodig. Ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom een normaal mens een nog snellere auto zou willen. Overweeg je de later komende T6? Niet doen.
Verder gemerkt dat de beperkte actieradius me begint te storen. Voor mijn werk rijd ik met een mobiele showroom (aanhanger ter grootte van een caravan). HIermee is de actieradius met geluk 350 km. Hoe moet ik ooit met deze auto op vakantie met de caravan? Van tankstation naar tankstation vrees ik. In deze auto moet, zoals in de V70 zat, een tank van 70 liter, minimaal.
Ook gemerkt dat stationair met de voet op de rem (bij automaat moet dat wel) de motor wel eens wil 'bonken' en 'vibreren'. Alsof de resonantie em trilling beperking van het motorblok in zijn beugels niet 100% werken door het vastzetten van de wielen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.