Volvo V90 D4 Inscription (2016) #4

autoreview

Volvo V90 D4 Inscription (2016)
Volvo V90 D4 Inscription (2016)Volvo V90 D4 Inscription (2016)Volvo V90 D4 Inscription (2016)Volvo V90 D4 Inscription (2016)Volvo V90 D4 Inscription (2016)

Signalement

UitvoeringV90 D4 Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf69.655 km
KM-stand laatst94.533 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Betrouwbare vergevingsgezinde alleskunner

  • 94.533 km

Een jaar gereden te hebben in een Audi A6 Allroad met de 3.0 TDI motor ben ik gevallen voor de prachtige fraai gelijnde V90 D4 Inscription. Het laatste model met helaas geen D5 maar een D4 diesel motor. Geen geroffel van de vijfcilinder motor maar de stilte van een krachtige soepele viercilinder diesel. Minder krachtig dan de Audi, maar wat een auto!!
Het model vond ik vanaf het begin af ongelooflijk aantrekkelijk. Met name de neus is een doorslaand succes. Aan de achterkant moet ik nog steeds wennen.
De auto is super compleet. De geluidsinstallatie is geweldig. Een B & W installatie in de auto! Wie had dat gedacht. Het grote middenscherm is zeer eenvoudig te bedienen. Er is geen knopje meer aanwezig. Alles ligt voor de hand. Je hoeft er geen boekje voor open te slaan.
De zit is zoals je verwacht: geweldig. Meervoudig electrisch te bedienen. Inclusief de stoelzitverlenger. Deze ondersteunen de bovenbenen goed. De zit is actief en toch ontspannen. Alle is goed te overzien in de auto. Geen dodehoeken. Daar zorgen de vijf camera's die een 360 graden beeld projecteren ook prima voor. Een fijn systeem. Wordt het toch lastig in de stad, dan kun je kiezen voor het automatisch inparkeren door de auto zelf. Een mooi systeem.
De trekhaak en de rugleningen van de achterbank zijn electrisch uit en in te klappen. Het zelfde is van toepassing voor de hoofdsteunen achter.
Het opendak / panoramadak is groot en zonder windgeruis te openen.
De 20 inch velgen zijn iets te veel van het goede. Ten eerste worden ze sneller vlak na een weekje stilstaan en ten tweede is het erg stug voor zo'n op comfort geproduceerde auto.
Parelmoer wit vind ik nog steeds een geweldige kleur voor deze Volvo.
Het privacy glas achter heb ik laten vervangen door gewoon getinte ramen. Privacy glas maakt van elke auto een grijskentenbusje dan wel een losersauto. Ik snap niet dat kopers hier dol op zijn. In deze Volvo zit overigens wel optrekbare zonwering. Wordt niet of nauwelijks gebruikt.
De auto heeft adaptive cruiscontrole. Fijn en veilig. Het tussen de lijntjes houden van de auto werkt echter nerveus. Ik heb het uitgezet.
Ook met de bandenspanningsmeters houd ik geen rekening. Wat een geneuzel om nauwelijks meetbare afwijkingen.
Het gebruik is niet bijzonder met 1:15. Ik vind het prima. Met de Audi haalde ik 1:14. En dat was een drieliter AWD met een enorm koppel dat ik nog wel eens gebruikte.

De trekkracht van de Volvo is ongekend. Een paardentrailer met twee paarden is geen enkel probleem. Vlot meekomen met het verkeer is dan nog steeds mogelijk. Het verbruik stijgt dan wel. De 1:10 haal ik dan niet meer.
Het AWD mis ik niet.
De kosten van het onderhoud vallen tot nog toe mee. Ik heb één keer een grote beurt laten uitvoeren. Bij Wessels in Dedemsvaart. Daar heb ik de auto ook gekocht. Geen noemenswaardige kosten.
Resumerend: Na 30.000 kilometer ben ik nog steeds blij met mijn Volvo.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.