Volvo V70 T5 (2001)

Volvo V70 T5 (2001)
Volvo V70 T5 (2001)Volvo V70 T5 (2001)Volvo V70 T5 (2001)Volvo V70 T5 (2001)Volvo V70 T5 (2001)Volvo V70 T5 (2001)Volvo V70 T5 (2001)

UitvoeringV70 T5
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004

Deze wolf in schaapskleren bevalt me erg goed. Mijn vorige was een V70R oud model, en ik zocht iets vergelijkbaars. Een nieuwe "R" zat er prijstechnisch niet in, maar dit komt genoeg in de buurt. Ik heb het vermoeden dat deze wagen gechip-tuned is want hij reageert nog enthousiaster op het gaspedaal dan mijn vorige en 250 (echte) kilometers per uur staan in no-time op de (GPS-) klok. De snelheidsmeter wijst dan inmiddels in het luchtledige. Bij het stoplicht laat je iedere nietsvermoedende (en eigenlijk ook iedere ietsvermoedende) medeweggebruikers moeiteloos achter je. Behalve als het nat is, dan is het spinnen geblazen.
Wat tegenvalt: hij leunt wat meer in de bochten dan wenselijk is, het is natuurlijk geen vedergewicht. De wegligging is niet zo rock-steady als die van de vorige, maar die stond op een sport-onderstel, deze niet.
Verder is de wagen luxe, stil, comfortabel, ruim, en mooi. En stiekem ook nog heel snel. Helaas ziet men mij meestal aan voor de KLPD, dus een wedstrijdje zit er zelden in.

Motormanagement lampje brandt soms, als ik met te koude motor te hard optrek. Niet doen dus. Verdwijnt na een paar dagen.
Onbalans in de wielen, bleek een kromme velg te zijn. Te hard de stoep op gegaan.
Ruitensproeier achter sproeit niet op de achterruit, maar op straat.