Volvo V70 D2 Nordic+ (2014) #10

autoreview

Volvo V70 D2 Nordic+ (2014)

Signalement

UitvoeringV70 D2 Nordic+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf177.500 km
KM-stand laatst190.100 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

TIJDELIJK

  • 190.100 km

Tja... na een voor de leasemaatschappij onoverkomelijk manco in de motor van mijn Mazda 6 2.2. Diesel, moest ik afscheid nemen van deze rode schicht. Als tijdelijke poolauto werd mij een V70 1.6 D aangeboden. Niet verkeerd en voor ij, komende uit een Volvonest, meer dan acceptabel. Niet snel maar bij gebruik een fijne doorloper.

Enfin, auto half mei opgehaald en met bloedend hart de Mazda achtergelaten. Het was even wennen maar wat een fijne kar. Comfort met een dikke C, rustig en een alleszins acceptabel verbruik van gemiddeld 1:16.5. Opvallend was de uitstekende airco en de meesterlijke audioinstallatie. Na ongeveer 5 weken sturen - tussentijds de auto op nieuw zomerrubber laten zetten, vertrokken naar Italië. Een vlotte reis met af en toe doortrekken tot 150 km p/u want 1.6 en ik weet niet hoe de vorige berijder ermee omging. Olieverbruik nul!

Tja, halverwege de vakantie onder de auto wat olie/vochtsporen gevonden. Condens airco? Alle vloeistoffen oké. De incontinentie bleef maar was beperkt tot enkele druppels.

Eenmaal terug in Nederland - de eerste dag!! - volgde de waarschuwing dat het koelvloeistofniveau te laag was. Inderdaad, even bijgevuld. Kan een keer. Warme zomer, snelle langdurige rit naar huis dus....

Twee dagen later opnieuw dezelfde melding. Weer te laag koelvloeistofniveau. Inspectie bij de dealer: leiding oliekoeler lek, gerepareerd!. Huh? oliekoeler?

Weer opgehaald en lekker verder gereden. De Audi A1 die ik gedurende een week als vervanger had, beviel me totaal niet. Eind goed al goed dus, of niet? Olielekkage bleef dus opnieuw retour dealer. Wederom diepgaand onderzoek en jawel en helaas...koppakking kapot. Ik hoopte nog op reparatie zodat ik met deze auto door kon tot de levering van mijn nieuwe auto begin november. Maar nee. Ook nu luidde het onverbiddelijke oordeel: inleveren, daar beginnen we niet meer aan. Exit Volvo. Wat heb ik daarvan gebaald, en nog!!. Auto is geëxporteerd! Wat een zonde. Zonder meer een heerlijke auto. Koop ik ooit zelf nog wel eens. Ik ben bang dat deze V70 in het verleden een hard bestaan heeft gekend en dat mijn trip naar Italië, hoe bedachtzaam ook gereden, de druppel is geweest. Overigens moet je ook geen 1.6 diesel (PSA) in een Volvo hangen. Pech gehad. Zelden zo gelukzalig rondgereden zij het maar 13000 km. Met ruwweg 190000 km ging de Volvo de grens over. Wie weet waar ie nu rondrijdt.....Ik wens hem desondanks nog een lang en liefdevol leven toe. Als vervanger nu een Opel Grandland X diesel automaat. Kom ik nog op terug.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.