Volvo V70 2.5 D (2001)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 2.5 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf152.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij aanschaf had deze (ex lease) stationwagen al een behoorlijk aantal kilometers achter de rug. Qua uiterlijk en interieur verkeerde hij nog in nieuwstaat. De vijfcilinder diesel verorbert de kilometers met een aanstekelijke gretigheid. Zo zijn we op de autobaan in Duitsland geweest en dan is het brandstofverbruik 1 op 10 bij 160 / 170 km per uur (gemiddelde: 1 op 15). Wat bij dergelijke snelheden opvalt, is dat de wagen als een blok op de weg ligt, veilig stuurt, en krachtig remt als het nodig is. Bij het optrekken hoor je de heer-lijke roffel van de motor. Maar bij kruissnelheden als boven is het een en al rust in het interieur. Je kunt nog makkelijk een gesprek voeren of naar je favoriete muziek luisteren. De Volvo stereo installatie bezit een cd-speler die makkelijk te bedienen is op het stuur. Alles bij elkaar is het een auto die steeds weer weet te boeien en te amuseren. Het rijden in de V70 diesel is geen straf...

PROBLEMEN

Tot nu toe geen onaangename verrassingen. Ik moest drie H7 gloeilampen vervangen, wat bij deze wagen door de gebruiker zelf gedaan kan worden. Aan de rechterzijde was er niet veel ruimte achter de lampunit en daardoor was de H7 er de eerste keer scheef ingezet waardoor deze spoedig weer defect was. Bij het inzetten van de nieuwe gloeilamp beter opgelet.
Voor onderhoud gaan we naar een Vakgarage voor alle merken. Dat is ongeveer 100 Euro goedkoper per service-beurt in vergelijking met de Volvo dealer in de buurt. Het enige nadeel is dat de vakgarage het servicelampje van de computer niet uit kan zetten. Daarvoor moeten we dan apart naar de Volvo-dealer.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.