Volvo V70 2.5 D (2001)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 2.5 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 2 prima 850 Estates stapte ik vorig voorjaar in een V70 2.5 D nieuw model.
Met een rotsvast vertrouwen in het merk begon ik hiermee ook kilometers te maken.
Het blijft een geweldige reismachine die een hoog comfort biedt. Vanaf mijn eerste 850 had ik vanachter het stuur het gevoel alles onder controle te hebben, dit nieuwe model V70 evenaart dit gevoel minimaal ook, tenminste op de snelweg.
Toch begonnen mij al snel dingen op te vallen die ik in een 850 nooit tegenkwam. Het kraakte, soms hier en soms daar in het interieur. Ik dacht nog, zal wel aan de dieselmotor liggen, zwaardere brom, meer resonantie.
Toch valt me dit tegen, het piepen en kraken is trouwens absoluut niet minder geworden, integendeel.
Ronduit hinderlijk vind ik echter het slechte uitzicht, het lijkt wel of de Volvo van binnen kleiner is geworden.
Met mijn 1.95 meter ben ik niet al te krap, maar toch. Al meerdere malen heb ik door het slechte uitzicht flink moeten remmen, over veiligheid gesproken. De joekel van een binnenspiegel, in mijn geval met auto-antiverblindings techniek, beperkt het uitzicht zo mogelijk nog meer.
Al met al heb ik nu, na krap 1 jaar, een kwaliteitsindruk van deze auto overgehouden die niet kan tippen aan de oude Volvo 850.
Mede ook door de onverwachte reparaties die hierna genoemd worden.

Volvo, dit kan beter.

PROBLEMEN

Lekkage bij krukas, lagers vernieuwd + trillingsdemper. (Laatste was een geluk bij een ongeluk dat we het zagen, zei de garage. Anders was er meer stukgelopen, wat een humor heeft die man zeg, zal wel door de rekening van 1200 euro komen).
Airco laat het soms afweten bij hoge buitentemperatuur, volgens garage is capaciteit beperkt. Ik laat het maar zo, anders zie ik de rekening al komen.
Regelmatig lampjes stuk in het dashboard.
Kachelradiateur lek, moeten vernieuwen... 600 euro.
Versnellingsbak schakelt ronduit houterig vergeleken met de Volvo 850, maak zelfs nu nog wel eens missers.
Ja, hij gaat nog minstens 2 jaar mee, maar of het dan weer een Volvo wordt... Audi schijnt ook leuke A6jes te maken.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.