Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2019) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | V60 T8 Twin Engine AWD Inscription |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 209.000 km |
KM-stand laatst | 210.000 km |
Tweede v60 type II
- 210.000 km
Met het vooruitzicht van 230€ per mnd houderschaps belasting in 2026 zijn we geswitch van diesel naar benzine hybride. De diesel reed verder uitstekend zonder grote klachten. Alleen de Esc gaf af en toe klachten waarna de sensoren langzamer hand vervangen werden.
Nu dus een T8 hybride voor de caravan. Grote vraag zal zijn of de volvo benzine varianten ook zo’n beroerde koeling in warme bergen heeft met een caravan. Als ik andere gebruikers mag geloven schijnt dat mee te vallen. Dat zou wel eens leuk nieuws zijn na 3 volvo diesels met koelproblemen.
De V60 T 8 hybride heeft wel km’s gedraaid op de banden maar zag er als nieuw uit met alle service beurten. Mijn ervaring met de vorige volvo was dat je toch wel 25-30% van de tijd elek rijd dus de motor heeft theoretich maar 150.000 gelopen. Bovendien was de trekhaak nog nooit gebruikt dus zwaar getrokken heeft ie ook niet dus een weloverwogen aanschaf.
Wel iets minder luxe dan de v60 speciale edition uit 2015. (half elektrische stoelen helaas bijv) geen achteruitrij camera (zelf later ingebouwd want je mist zo’n ding toch wel). Wel meer ruimte dan de oude v60 in alle opzichten.
Verbruik valt mij ook mee 4.2ltr/100 km na 1000 km.
Maar wel superstil van binnen.
Nadelen? zeker de rem en gaspedaal zijn use-by-wire en dat zul je weten ook. Nulletjes en eentjes, on off, slecht doseerbaar. De rem grijpt echt veel te krachtig en abrupt in bij lage snelheid. Het pedaal verloop is veel te agressief iets te hard indrukken en het ding gaat bijna vol in de ankers vooral bij het stoplicht. Ik hou mijn hart soms vast voor achterop komers. Wegrijden ook veel te digitaal slecht doseerbaar bij heel zacht rijden (bijv. caravan aankoppelen) en mijn vrouw oa vind de pedaaldruk op het gas slecht voelbaar. Het gaspedaal zou zo van de eerste de beste microsoft flight simulator kunnen komen qua design. Vandaar misschien?
Als de auto eenmaal rijd op boven 20 km/uur is alles oke.
Ik ga toch nog eens vragen of ze dat kunnen aanpassen in de software maar vrees het ergste.
Instructie manual is matig ik kwam er achter dat de automaat alleen handmatig kan terugschakelen via internet. Stond niets van in het manual. Niet echt een probleem maar het duurde wel even voor ik door had dat de automaat wezenlijk anders werkt dan bij de vorige v60 hybride.
Verder is het wel een lekker bakkie!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volvo V60 2.0 T8 Twin Engine AWD Inscription | Trekhaak | Stuurverwarming
- 2020
- 107.737 km

Volvo V60 T5 Inscription | Achterbank verwarmd | Apple Carplay/Android Auto|telefoonintegratie premium | Audioinstallatie met CD-speler
- 2019
- 115.432 km

Volvo V60 B3 Momentum Advantage | Achteruitrijcamera | Apple Carplay/Android Auto|telefoonintegratie premium | Cruise control adaptief met Stop&Go
- 2021
- 88.998 km
Lezersreacties (0)
Reageren