Volvo V60 T8 Recharge AWD Inscription (2020) #4

autoreview

Volvo V60
Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60Volvo V60

Signalement

UitvoeringV60 T8 Recharge AWD Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf59.443 km
KM-stand laatst64.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 59.600 km

Na 6 jaar te hebben gereden in een Peugeot 308 GTI 270 was het tijd om toch te gaan voor een wat ruimere auto. Met name de ruimte op de achterbank viel door de (overigens fantastische) kuipstoelen van de Peugeot, erg tegen.

Dat is met de V60 wel wat beter. Een ruime auto met wederom fantastische stoelen.

De eerste kilometers bevallen prima. Ik kan veel kilometers elektrisch afleggen doordat mijn ritten 90% van de tijd binnen het elektrische rijbereik in de Pure-modus valt. Over brandstofverbruik kan ik dus nu nog niet zoveel zeggen.

Valt er dan niks tegen? Jawel. Aflegruimte / opbergruimte is er niet of nauwelijks. Afgezien van de bekerhouder in de middenconsole zijn er alleen in de portieren bescheiden vakken. Het vakje onder de middenarmsteun is net diep genoeg om je telefoon vlak neer te leggen. Zoiets praktisch als je sleutelbos of je zonnebril ergens neerleggen vergt dus even nadenken.

Verder voelt het klepje van de laadpoort van de auto erg fragiel. Gelukkig heb ik twee jaar garantie. We gaan zien hoe dit zich gaat houden.

De 1ste duizend kilometer met twee keer software i

  • 60.600 km

De eerste duizend kilometers zitten er op. Auto rijdt prima. Maar softwaretechnisch vind ik het slecht.

Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat het systeem vastloopt of dat er doordat er twee dingen tegelijk gebeuren (de navigatie wilt iets vertellen en je drukt tegelijkertijd op het scherm) het geluid uitvalt. En dan is geluid niet alleen de stem van je navigatie, maar ook het geluid van je richtingaanwijzer, je parkeersensoren en je kunt niemand meer bellen via bluetooth. Op internet lees je dat je dan de 'home' toets moet indrukken om te resetten. Dat werkt niet. De auto 24 uur ergens parkeren heeft tot nu toe weer geholpen om alles weer werkend te krijgen. Maar wat een blamage. AutoWeek gaf altijd af op de software van Peugeot. Maar daar heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Hier nu al twee keer in 1000 kilometer.
Binnenkort maar eens een ritje naar de dealer.

Update software zeker aanrader!

  • 64.500 km

Een korte update van het rijden in de V60.

Ik ben een paar weken geleden bij de dealer geweest voor nieuwe software die alle problemen met vastlopende navigatie, wegvallen van geluiden etc zou moeten oplossen.
Na een paar weken testen kan ik alleen maar iedere Volvo-rijder die zich herkent in deze problemen het dringende advies geven snel een afspraak te maken bij de Volvo-dealer om deze softwareupdate uit te voeren. Wéreld van verschil / verbetering.

De auto verder houdt zich prima. Geen bijzonderheden.

Waar ik zelf nog steeds aan moet wennen is de late en onvoorspelbare reactie van de parkeersensoren rondom. Die piepen soms al voor een voorbijkruipende rups, en soms pas als je de muur nog net niet geraakt hebt. Blijft een eigenaardig Volvo-dingetje.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.