Volvo V60 T8 Recharge AWD Inscription (2020)
autoreview

Signalement
Uitvoering | V60 T8 Recharge AWD Inscription |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Eerste kilometers
- 650 km
In maart 2020 mocht ik na 3,5 maand wachten de V60 T8 ophalen. Hiervoor in een V70 van 15 jaar oud gereden. Met de V60 lever je wel ruimte in, maar nog steeds is de V60 best groot! Het is natuurlijk een open deur, maar wat maken die 15 jaar een verschil in uitrusting, comfort!
Waarom de V60: Ik vind het een geweldig mooi model! Ik vind dat ik me er prima mee bij klanten kan voorrijden, zonder meteen scheve gezichten te krijgen.
Waarom de T8: de stap naar volledig elektrisch is me nog te ver, omdat ik bijvoorbeeld met een caravan op vakantie ga. Maar ik heb veel klanten redelijk vlakbij, waardoor ik op 1 acculading het merendeel van mijn zakelijke kilometers zou moeten kunnen doen.
Welke uitvoering: de Inscription met eigenlijk alles aan luxe wat je je maar kan wensen.
De kleur is Denim Blue.
De aflevering bij Nieuwenhuijse in Apeldoorn was hartstikke leuk: een enthousiaste verkoper die het zelf ook leuk vond deze auto af te leveren.
Na een paar honderd kilometer kan ik niet anders zeggen dat ik erg enthousiast ben. Het volledig elektrisch rijden gaat prima. In de 'pure'-stand met normaal rijgedrag haal ik meestal ergens tussen de 35 en 40 kilometer. In 'hybrid' is dat minder. Maar het verschil in rijden valt voor mij dusdanig mee, dat als ik weet dat ik mijn route volledig elektrisch kan afleggen, dat bewust in 'pure' doe.
Als je dan de snelweg op gaat, gaat de overschakeling naar de brandstofmotor redelijk ongemerkt. Dan voel je ook meteen de trekkracht: wat een motor! Soms is het ook gewoon leuk om even alle power te gebruiken die voor handen is....
Kortom, de eerste indruk is harstikke goed, benieuwd naar hoe dit zal blijven!
Ruim 1,5 jaar verder
- 15.000 km
Na ruim 1,5 jaar mijn review uitgebreid:
Wat een fantastische auto is en blijft het! Het comfort van de auto en de kracht van de motor(en) als het nodig is maken het een feest om ermee te rijden.
Het doel waarmee ik aan het ‘hybride-avontuur’ begon is waargemaakt. Ik rijd buiten de vakanties ruim 60% volledig elektrisch en heb de benzinemotor alleen nodig op de langere afstanden. Verder helpt de techniek de meest zuinige modus te vinden als je jezelf aanwent de bestemming in de navi te zetten, dat werkt heel goed!
Verder tijdens de vakantieritten met de caravan van ruim 1.600kg natuurlijk geen centje pijn. Daar waar het mag rustig met de cruise-control op 100km/h en toch altijd vermogen over hebben. Daarnaast met speels gemak de bergpassen over!
Heb ik dan niks te zeuren? Ja natuurlijk wel. Zo vind ik bijvoorbeeld het bijspringen van de benzinemotor niet altijd even naadloos. Soms is dat zo ‘robuust’, dat je ongewild teveel gas geeft/accelereert.
Ik vind verder de adaptieve cruisecontrol niet altijd prettig. Het zal wel te maken hebben met veiligheid, maar ik vind op de snelweg dat hij te vroeg (dus te ver afstand van de voorganger) al gaat inhouden. Dit zorgt er dus voor dat je eerder dan je lief is naar de linkerbaan gaat, omdat de auto gaat afremmen, wat erg onrustig is. Ik heb het ‘adaptieve’ ene paar keer uitgezet, maar dat voelt dan weer als een stap terug in de tijd. Ik weet het, het klinkt een beetje tegenstrijdig. Dus enerzijds vind ik die adaptieve cc fantastisch: je volgt de voorganger prima, als je dezelfde snelheid rijdt, maar anderzijds dus niet altijd prettig….
Het multimediasysteem werkt hartstikke mooi; maar ik heb er een dataabonnement bij, en het bereik is niet altijd even goed, waardoor de verbinding van de auto zelf niet altijd stabiel is en dat is dan net jammer als je net als ik
veel Spotify gebruikt.. Verder is dat middenscherm echt prettig, overzichtelijk en zonder veel ‘diepe menu’s’ in functies terug te vinden.
Tot slot zou het hartstikke mooi zijn als de actieradius elektrisch nog wat groter is, dan zou het volledig elektrisch-% nog beter uitpakken.
Kortom, de ‘zeurpuntjes’ maken het plezier van deze auto echt niet minder. Jammergenoeg loopt de leasetermijn binnen een halfjaar na nu af, maar de kans dat het daarna eenzelfde wordt, is erg groot!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volvo V60
Had je deze auto's al gezien?

Volvo V60 2.0 T4 R-Design Pano Leder Camera 19" Stuurwielverw
- 2020
- 77.253 km

Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Polestar Engineered | Dealer onderhouden | Harman Kardon |
- 2020
- 136.971 km

Volvo V60 2.0 T6 340pk Twin Engine AWD R-Design Automaat Harman Kardon / Adaptive Cruise / 19 inch
- 2020
- 75.172 km