Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus (2023)

autoreview

Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus (2023)
Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus (2023)Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus (2023)Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus (2023)Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus (2023)Volvo V60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus (2023)

Signalement

UitvoeringV60 T8 Plug-in Hybrid AWD Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een machine!

  • 16.000 km

Oke, dit is even andere koek dan de auto die ik hiervoor had, een Renault Talisman. Ik wilde wat meer pk’s, wat meer degelijkheid en een auto waarbij de systemen zoals adaptive cruise, automatische ruitenwissers etc gewoon goed werken. Bij de talisman was dit allemaal net niet. Wel wilde ik graag een soort gelijk model, veel bagage ruimte en een trekkracht waarmee je een flinke aanhanger/caravan kan trekken. Na eerder de V60 pih D6 uit 2013 te hebben gehad, was de keuze niet zo moeilijk. Ik heb ook nog even gekeken naar de BMW 3 en 5 serie, maar die zitten prijstechnisch toch wat boven mijn budget met het aantal pk’s die ik in gedachten had. Ik heb proefritten gemaakt in een T6 en de T8. Ja, dat verschil merk je echt. Wat geeft het een kick om het gaspedaal in te drukken! Vol gas met mijn vrouw aan boord is helaas geen optie meer, ze wordt misselijk van de snelle acceleratie. 455pk en binnen 4,5 seconde op de 100, ik vergeef het haar. Gelukkig zit ik ook vaak alleen in de auto.

Mijn woon-werk afstand is zo’n 30km. Ik zou theoretisch dus ruim 2 keer heen en weer kunnen rijden op de accu, die 88km zou moeten kunnen halen. Het is nu februari, dus het weer zit niet mee. Automatisch voorverwarmen is dan wel echt een fantastische uitkomst. Wel vreet dit accu, zo’n 8km ben je al kwijt als je de stekker er niet in hebt. Aan de andere kant kost het rijden met een koude motor ook extra accu. Ik haal op dit moment ongeveer de 50km. Ik hoop in de zomer de 60 te halen. Voordeel is natuurlijk dat je gewoon op benzine verder kan rijden. Het benzineverbruik ben ik maar niet meer op gaan letten, dit zit op korte stukjes op 1:10 als je geluk hebt, lange stukken 1:14 bij normaal rijgedrag.
Hier moet je het eigenlijk ook niet voor doen. Je koopt zo’n auto niet omdat hij enorm zuinig is, tenzij je van plan bent om veelal elektrisch te rijden.
Volvo staat bekend om zijn veiligheid. Dit merk je ook aan alle opties die gewoon écht goed hun werk doen. Lane assist, bots herkenning, adaptive cruise met pilot assist etc etc. Het werkt gewoon echt top.

De eerste 1500 km heb ik echt met een hele brede glimlach op mijn gezicht gereden. Wat een heerlijke auto!

Hieronder de plussen en minnen tot nu toe:

Plus:
- -acceleratie, vooral in de sport stand.
- zelfs op volledig elektrisch rijdt de auto met gemak met het verkeer mee.
- technische snufjes werken gewoon echt goed
- automatisch voorverwarmen. Dit is ook te regelen via de app, ideaal! In de zomer kan dit ook, alleen dan zal de auto koelen ipv opwarmen.
- de looks. De auto ziet er, helemaal in deze kleurencombinatie grijs/zwart, heel gaaf uit!
- gps in de auto. CarPlay zit er op, maar is niet nodig. Google maps, maar ook spotify werkt zonder je telefoon uit je broekzak te halen.
- Volvo staat er om bekend, de stoelen zitten echt heerlijk. Ik ben benieuwd naar de écht lange afstanden.
- enorm veel leuke reacties van mensen die de auto gewoon gaaf vinden.
- zo snel als een Porsche als je dat leuk vindt, maar ook zo zuinig als een Prius als je volledig elektrisch gaat rijden. Die combinatie maakt het voor mij een erg aantrekkelijke auto.

Min:
- in de hybride stand heeft hij bij flink gasgeven een seconde nodig om daadwerkelijk op gang te komen.
- tot nu toe valt het bereik op de accu een beetje tegen. Ik verwacht geen 88km, maar met flinke vrieskou en wat files is 45km het maximaal haalbare. Bij temperaturen van boven het vriespunt gaat het al gauw naar 50km.
- af en toe werkt er iets niet met het infotainment system. Google assistent “hey google” werkte even niet en soms geeft hij op je telefoon bij de volvocars app aan dat de auto nog op een andere locatie staat. Of dat dan aan de app ligt of aan het systeem in de auto, is nog even een raadsel. Opnieuw opstarten van het systeem werkt dan wel, maar is natuurlijk niet te bedoeling.

Tot nu toe nog geen seconde spijt gehad van deze keuze. Iedere dag kijk ik er weer naar uit om de auto te mogen starten.

Zodra er meer km’s op de teller staan zal ik weer een bericht toevoegen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.