Volvo V60 T6 Recharge AWD Business Pro (2020)
autoreview

Signalement
Uitvoering | V60 T6 Recharge AWD Business Pro |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 14 km |
KM-stand laatst | 7.301 km |
Lekkere reisauto
- 7.301 km
Na een aantal jaren Mercedes overgestapt op deze Volvo. Ik was nog niet klaar voor een EV daarom deze Plug-in. Alles zit erop en eraan voor ongeveer 10k minder dan een C-klasse Plug-in, dat gaf de doorslag maar ook omdat ik de C-klasse W205 al gereden had (zie andere review). Buiten het Business Pro pakket nog de volgende opties: Climate (o.a. verwarmd stuurwiel), Lighting (dynamische verlichting) en T-Tec bekleding. Wat bevalt wel en wat bevalt niet. Stoelen zijn perfect, dat was te verwachten. Overgang tussen elektrisch en benzine is bijna niet waarneembaar, behalve als de motor koud is. De samenwerking tussen elektrisch en benzine zit echt heel goed in elkaar. AWD heel fijn op gladde wegen. Ook als de accu leeg is, rijdt ie nog elektrisch bij lage snelheden, er zit blijkbaar een reserve in. Heel stil zoeven binnen de bebouwde kom is perfect en je laat daar dan ook geen rotzooi achter uit de uitlaat. Heeft elektrisch genoeg (instant) power om binnen de stad vlot mee te komen met het verkeer. Heel veel mogelijkheden om dingen in te stellen en het digitale dashboard aan te passen, die ik allemaal niet gebruik :-) Voorverwarming (met verwarmd stuurwiel): helemaal super! Dat wil ik voortaan altijd.
Auto-pilot op de snelweg is super-relaxed, en werkt goed, zeker nu je toch maar 100 mag overdag. In druk stadsverkeer waar je niet kunt inhalen is het ook goed bruikbaar, blijft gewoon de auto voor je volgen, alleen optrekken zou wat sneller mogen.
Geen enkel probleem gehad, maar ik heb ook niet veel gereden ivm de bekende pandemie.
Draaicirkel is flink vergeleken met een achterwielaangedreven Mercedes. Auto-pilot werkt prima op de snelweg, maar op provinciale wegen zet ik die altijd uit, ik vind dat het systeem wel erg laat corrigeert bij vluchtheuvels en wegverleggingen; je ziet de tegenligger te lang op je afkomen. Automatisch grootlicht heb ik ook uitgezet, dit reageert vaak te laat op tegenliggers met lichtsignalen tot gevolg. Er is weinig opbergruimte in het interieur (irritatie: zonnebril kan je nergens goed kwijt), laadkabel kan alleen met passen een meten onder de laadvloer (kost toch 300 euro dus wil je ook niet in het zicht laten liggen). Het verbruik valt me tegen, ik rijdt nu 4,2l per 100km. Dat is nog zonder de vakantieritten naar het zonnige zuiden, want dan kan je onderweg niet opladen (duurt 3 uur). Voor dit verbruik moet je nog héél voorzichtig rijden, de auto is gewoon te zwaar denk ik. Op benzine zit je al gauw op 7l per 100km. PHEV is niet de oplossing in de energietransitie is mijn conclusie; de Mercedes E verbruikte zonder veel moeite hetzelfde op diesel. De auto heeft op papier 340pk. Dat is in de praktijk niet zo te merken, vind ik. Misschien door het gewicht, maar de auto reageert niet zo dynamisch, de versnellingsbak schakelt lang niet zo mooi als bij Mercedes. De dynamische verlichting werkt wel mooi, maar ik vind dit het geld niet waard (bij Mercedes werkt het beter).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volvo V60
Had je deze auto's al gezien?

Volvo V60 2.0 B3 Essential | Navigatie | Cruise Control | Trekhaak | Origineel NL |
- 2022
- 168.878 km

Volvo V60 2.0 B3 Momentum | Cruise Control | Virtual | Climate Control | Navigatie |
- 2021
- 63.118 km

Volvo V60 2.0 T6 Twin Engine AWD R-Design Aut. | panorama | leder | navi |
- 2020
- 116.618 km