Volvo V60 T6 Plug-in Hybrid AWD Plus (2024) #2

autoreview

Volvo V60 T6 Plug-in Hybrid AWD Plus (2024)

Signalement

UitvoeringV60 T6 Plug-in Hybrid AWD Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 75%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

april 2025 / 18,000 km

Ik vind mijn review wel terug, maar niet onder "mijn auto's" , dus vandaar een nieuwe...

1e ervaringen
3.000 km 3 augustus 2024
Na een Mazda CX-30 naar de 1e Volvo. Op 31.5 jl. in ontvangst genomen en nu mijn eerste ervaringen na 2 maanden. Na (grand ) scenics, Kadjar en CX-30 nu op mijn 53e naar “laag”. Goede keuze : jazeker, na het instappen wordt je blij van de zeer goede zetels en het eenvoudige, maar strakke interieur. Less is more, al die disco- dashboards hoeven van mij niet. De auto rijdt prima, vermogen uiteraard meer dan genoeg en die pk’s zijn verslavend☺️ toch rijd ik rustig en is het stekkeren een sport geworden. Na 3.000 km pas 1 x 20 ltr benzine getankt, de rest op stroom. Niet op vakantie met de auto dus dit is werk- en prive-verkeer binnen de 100 km. Bereik electr. is 80 km wat haalbaar is. De auto “ regelt” icm met google-navigatie het perfecte verbruik en dat werkt goed. En ja, de auto is zwaarder, zoals al vaak hier benoemd. Maar ik rijd nóg rustiger dan voorheen en de stilte a/b is heerlijk. Verbruik ondanks gewicht alleszins redelijk. Ik zal proberen om het verbruik te monitoren, waarover later meer. Punt van kritiek : de drukte bij openbare palen waar phev’s soms 24 uur “ staan te laden “, en volledige EV’s ook lekker de tijd nemen. Zelf ben ik na max 4 uur vol en verzet haar meteen na “ klaar “, ( ik laadt altijd in dagtijd ) maar dat doet helaas niet iedereen valt me op. Groet, Marco

6 maanden verder
9.000 km 28 november 2024
Tijd voor een update... 6 maanden en 9.046 km verder, voornamelijk woon-werkverkeer. Verbruik volgens de app : 1,4 ltr benzine / 100 km en 16,9 kWh / 100 km. Ik stekker zoveel mogelijk en dan vallen de verschillen qua prijs behoorlijk op. Laadpalen op 50 mtr en 350 mtr welke resp. 0,347 en 0,639/kWh kosten. Vind ik bijzonder. "vreemd" genoeg staan de goedkopere palen bijna 24/7 vol :-). Het geluidloos ( electrisch ) rijden bevalt zo goed dat ik morgen op volledig electrisch zou overstappen, mocht die mogelijkheid er zijn. Rijden doet de koets nog steeds heerlijk ( stoelen ! ) en de passagiers zijn iedere keer weer enthousiast. De berijder is intussen al 2 x bij de dealer geweest vanwege vastlopende navigatie, halverwege hangende electr. achterklep en recent de "huppeldepup-collision" die bij inhalen op de ( lege ) snelweg mij vriendelijk verzocht dat niet te doen. Bij inparkeren ook deze "ingreep" >> m.a.w. best irritant en gevaarlijk, want je twijfelt aan je eigen capaciteiten. De auto greep in beide gevallen in met alle toeters en bellen en dat is best schrikken. Na een uurtje uitlezen ( niks te zien, sensor was los ? ) en software-update , gaan we gewoon weer door en zo gaat dat tegenwoordig. Na ja, het is dat ie zo lekker rijdt... :-) Conclusie na half jaar : stap nog elke dag met een glimlach in, maar electronica is helaas niet feilloos. Het snel optrekken/duelleren met "petjes-bakken" blijft steeds weer genieten... latersz

11 maanden verder
18.000 km 17 april 205

Tsja. Ik ken niemand met zoveel "problemen" met deze auto, maar ik ervaar ze helaas wel. Rijden : fántastisch , randzaken : helaas drama. Ondertussen is de ABS-sensor vervangen n.a.v. allerlei meldingen. Leuk detail : na het vervangen van de sensor, krijg ik nu met starten van de auto de melding "bandenspanning alle 4 banden te laag" . Zoeken op internet levert vaak een verwijzing op naar de .... ABS -sensor. :-)
Garage doet zijn best, nu is het wachten op een grote update, want zo gaat dat in 2025. We rijden vrolijk door, want genieten doe ik nog elke dag. En meldingen kun je wegklikken. Verbruik nu 17,5 kWh/100 km electrisch, 2,1 l./100 km brandstof.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.