Volvo V60 D4 Momentum (2018)

autoreview

Volvo V60 D4 Momentum (2018)

Signalement

UitvoeringV60 D4 Momentum
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf218.000 km
KM-stand laatst222.500 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 3000km.

  • 221.000 km

Sinds half augustus ben ik in het bezit van deze fraaie, Pine grey, Volvo V60 D4 Momentum met 19" velgen.

Nadat ik mijn zakelijke Tesla model Y mocht inleveren bij een reorganisatie ging ik op zoek naar een fijne en betrouwbare reisauto. Elektrisch zou een optie zijn, maar budget technisch gezien kwam ik niet bij een auto van mijn wensen uit.
Ik zocht een forse, comfortabele en veilige auto voorzien van de nodige luxe.

Na veel soorten zakelijke auto's en heel veel privé auto's voor fun te hebben gehad, bleef Volvo bij ons in het hoofd hangen. We zijn weliswaar met z'n tweeën, maar we hebben ook een Cane Corso van 50kg, die overal mee heen gaat. (Dat is een grote hond)

Erg gecharmeerd van de V60 II zijn we gaan zoeken. Er stonden drie in ons budget te koop waarvan twee pine grey met blond interieur. Mooie combi in onze ogen.

Na gebeld te hebben met een kennis uit Volvo-land werd mij een D3 of D4 motor afgeraden. Mijn berekeningen over verbruik vs mijn nieuwe reiskostenvergoeding en het al lang mee lezen op de Volvo pagina's op Facebook deden mij besluiten dat advies naast mij neer te leggen en te gaan voor deze nette en redelijk complete V60 Momentum.

De proefrit was feilloos, 218dkm op de teller, maar als een geruisloos en stabiel blok op de weg. Een mooie ruimte achterin, stoel- en stuurverwarming en pilot-assist. Ik was om. ...

Nu in een paar weken 3000km gereden en ik rijd nog steeds met veel plezier en ontspanning in deze auto. Android auto aan, pilot assist aan en ik rij deze tank (650km zit er op) gewoon 5.4 op 100.
Meestal 100 km/h en af en toe 130 km/h, met uithalen naar 170 km/h.

Waar ik wel naar op zoek ben is of ik mijn Android auto ook fullscreen kan krijgen of op mijn digitale dashboard.... tips?

Pluspunten:
Fraai design
Redelijk compleet uitgevoerd
Zuinig

Minpunten:
4 cilinder, dus je mist de roffel
Stoelen niet zoals ik ze ken van oudere Volvo's. (Te dun/hard)
Android auto niet groter te krijgen dan de helft van het scherm?

Grote knal en geluid als een Trekkerrrrrrrr!

  • 222.500 km

Zo, niet de update die ik had gehoopt te plaatsen!

Komend van mijn werk op zondag word ik gepasseerd op de snelweg door een Subaru impreza station WRX. Als Japanse auto liefhebber vind ik dat mooi en doe mijn raampje open voor die heerlijke boxer turbo....

In mijn enthousiasme gaat mijn richtingaanwijzer naar links uit om aan te haken, ik geef gas en BAM!!!! RRRRRRRRRRR... Een enorme bak lawaai om je dood te schamen en geen vermogen meer. Kak!

Geen storingslampjes, geen noodloop, maar zodra ik gas geef herrie en geen power. Alsof het uitlaatspruitstuk er afgeklapt is.... Auto aan de kant (gelukkig bij vd Valk dan kan ik rustig koffie drinken als de ANWB druk is.)

Melding in de app van de ANWB gemaakt, direct gebeld dat de melding bevestigd is en er wordt een track and trace link gestuurd voor mij om de monteur te zien. Wow, netjes geregeld... oke nu max 90 minuten wachten.... en in no time kwam de link tot leven en blijkt de monteur al met een kwartier bij mij te zijn.

Monteur Ernst-Jan (niet heel groot) kruipt letterlijk op de motor, beentjes in de lucht en begint wat te trekken en schijnen....

Nou dat is dus de EGR buis van de uitlaat naar de EGR behuizing. Compleet van de flens afgeknalt, maar gezien de hoeveelheid roet in de motorruimte was dit al even aan het lekken... Creatief als hij is demonteert hij de buis, zet er een ander buisje in zodat het weer wat aansluit en ik kan binnen een halfuur weer op pad met een McGuyver oplossing. Wat een held!!!

Gelukkig had ik al een afspraak staan bij de garage voor een rammeltje, nu kon gelijk de buis vervangen worden en ik rijd weer als een heel blije Volvo eigenaar.

Een enorme shout out naar Timmer Automotive in Ermelo waar ik hem heb gekocht. die direct aangaf dat ik de factuur moest doorsturen zonder enige discussie terwijl ik de auto ergens anders heb laten herstellen. Wat een service!!!!

Wordt vervolgd...

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.