Volvo V60 Cross Country D4 Business Summum (2016)

autoreview

Volvo V60 Cross Country D4 Business Summum (2016)

Signalement

UitvoeringV60 Cross Country D4 Business Summum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf128.000 km
KM-stand laatst309.000 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfort en betrouwbaar.

  • 296.000 km

22 sep 2024.
Gekocht in 2019 met 128.000 km. Na vijf jaar en een kilometerstand van 296.000 kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben over deze Volvo V60 CrossCountry (MY2016).
Vooral de zit in de duotone lederen contourstoelen echt super zitten. De langere veerweg van de CrossCountry draagt bij aan extra comfort, vooral op de snelweg. Daarnaast kan ik nu normaal de verkeersdrempels nemen, zonder de voorbumper te raken zoals bij mijn voorgaande S60 (MY2011).

Enkele extra's t.o.v. m'n vorige Volvo:
- stoelverwarming, die onder de 10 graden automatisch aangaat. hier zou ik niet meer zonder willen;
- automatische dimmende buitenspiegels, rustgevend met al die scherpe LED verlichting tegenwoordig;
- elektrische stoelbediening met geheugen, ideaal als je de ene keer sneakers draagt en de andere keer bergschoenen.
- parkeerhulp achter met camera ;
- parkeersensoren voor
- voorruitverwarming;
- verlichting onder de spiegels, super handig met instappen op donkere plekken.

Zelf heb ik de Volvo D4 motor laten tunen tot 235 Pk, zoals de D5 motor, en 485 Nm.
Ook al mis ik het 5-cilinder geluid van m'n oude D3, deze motor heeft twee turbo's, waarbij de tweede turbo vanaf 3.000 toeren een extra boost geeft. Bij de oude D3 was bij 3.200 toeren de power op. In Duitsland een keer 240 op de teller, maar daar is de auto niet voor. Lekker cruisen past deze auto beter met heerlijk koppel in de 3e tot 6e versnelling.

Het verbruik is iets hoger, de CrossCountry is zwaarder en staat hoger op z'n wielen. Uiteindelijk 1 op 15,5 voor een 1.550 kilo zware auto, daar kan ik goed mee leven.

Nooit problemen gehad met de EGR, wel altijd kwaliteitsbrandstof, V-power Diesel van Shell, getankt. En met een koude motor rijd ik meestal 2.000 toeren, Pas als de motor warm is 1.500-1.800 goed. Systeem moet wel goed kunnen ademen.

Deurvergrendeling

  • 301.000 km

De centrale deurgrendeling werkte niet helemaal meer goed. Eerst bij rechtvoordeur, later bij rechterachterdeur haperingen, soms wel soms niet en steeds vaker niet. Uiteindelijk beide laten vervangen.

Verlichting raambediening

  • 309.000 km

De verlichting van het knopjes voor de voorste raambediening zijn uitgevallen. De bediening van de ramen werkt wel gewoon.
Deze laat ik niet vervangen. Toch wat slijtage vanaf 300.000 km.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.