Volvo V60 B3 Plus (2023) #2

autoreview

Volvo V60 B3 Plus (2023)

Signalement

UitvoeringV60 B3 Plus
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf34.000 km
KM-stand laatst34.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mooie auto, maar…..

  • 34.000 km

Ik had in mei 2025 mijn geweldige 13 jarige Citroën C6 ingeruild voor deze Volvo V60. Ik was best gecharmeerd door de uitstraling en het goed afgewerkte interieur. Lange proefrit gemaakt in de buurt van Almelo. Uit een C6 komende had ik express geen V60 met sport stoelen maar comfort stoelen gezocht. En ik moet zeggen ik vond de auto fijn rijden. Dit was een mild hybride uitvoering maar het verbruik viel mij wat tegen, gemiddeld rond 1 op 15. De kinderen waren wat minder te spreken over de ruimte achterin, vooral als er een vijfde passagier bij zat. Dan stoort de grote midden tunnel behoorlijk. Dat was in de C6 toch even anders. Maar ja bedoeling was dat ik toch voornamelijk zakelijk en dus alleen in de auto zou zitten. Ik was wel helemaal weg van het Harman Kardon geluidssysteem wat er in zat. Waanzinnig goed geluid. Het multimedia systeem was ook logisch en snel.

Wat wel een dingetje was is het systeem dat automatisch afstand houdt tot de voorligger. Als mij een auto inhaalde en ietsje dichter voor mij weer naar rechts ging (niet eens overdreven dicht), dan liet de Volvo niet gewoon het gas los maar ging hij soms behoorlijk in de ankers. De auto achter mij vond dat niet fijn, haalde mij met opgestoken middelvinger in, sneed mij af en ging vervolgens vol op de rem….”Sorry, ik was het niet, dat deed mijn auto…”. Maar ook het systeem dat automatisch stuurt heeft mij wel een paar angstige momenten bezorgd. Bijvoorbeeld op die 60 km wegen met twee extra brede stroken voor fietsers. De Volvo meende mij soms ineens richting een tegemoet komende auto te moeten sturen.

Maar….. Toen moest ik een keer voor mijn werk 7 uur richting Parijs rijden en weer 7 uur terug. Op de slechte Belgische wegen en dito hobbelige landweggetjes in Frankrijk viel de vering toch wel tegen. Werkelijk ieder hobbeltje wordt linea recta aan je wervelkolom doorgegeven. En de stoelen hebben weliswaar een mooie uitstraling en je kunt er van alles aan verstellen, maar ze filterden weinig weg van wat er onder de wielen gebeurde. Na 2 lange ritten voelde ik het behoorlijk in mijn rug. Dus mooi afgewerkte leren zetels, maar niet echt afgestemd op comfort.

Dus, ondanks het feit dat ik het een hele mooie auto vond, viel het comfort tegen zodat ik na 2 maanden besloten heb de auto weer in te ruilen. Zeker met verlies, maar het puntje comfort is voor mij tijdens lange zakelijke autoritten dusdanig belangrijk dat ik tot dit besluit kwam. Voor elk ander persoon die een sportief geveerde auto wenst is het een prima en mooie auto. Nu toch weer terug bij Citroën: een C5-X Plug-in-Hybride. Het is weliswaar geen C6, maar de wagen is zeer comfortabel op lange ritten. Een review volgt

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum