Volvo V60 B3 Inscription (2021)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | V60 B3 Inscription |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2021 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 90.700 km |
| KM-stand laatst | 113.600 km |
luxe werkpaard
- 113.600 km
Bpm, dieselgedoe, gemis van een fijne auto heeft mij na 5 jaar in een overigens probleemloze peugeot bestelwagen doen terugkeren naar een Volvo.
Een V60 dit keer. Met het verstrijken van de jaren van deze automobilist worden een paar dingen bovenaan het lijstje gezet: automaat, bij de tijd, liefst een station, comfort en een auto waar ik wat mee heb.
In het verleden een hele rits aan Volvo's versleten en op de een of andere manier kom ik daar dan toch weer op uit.
Beroepsmatig moet de auto aan de bak om zo'n 30.000 km per jaar te rijden, meestal vol met gereedschap en bij gelegenheid een aanhanger erachter. Het is geen 240 of V70 van weleer meer maar ik red mij er prima mee. Een kleine inschuifbare ladder heb ik altijd bij mij. Geen gebruikelijke keuze misschien maar het comfort weegt zwaarder voor mij dan klakkeloos de bestelwagen vol, ik moet iets beter nadenken bij het plannen..
De V60 met ongeveer 90.000 km op de teller aangeschaft met de gedachte er flink wat bij te rijden, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ik ben een rustige rijder en zuinig op mijn spullen. Als er iets aan mankeert moet het verholpen worden, en goed onderhoud is daarbij een must. Door mijn rijstijl en de relatieve rust op de wegen in het Oosten waar ik woon en werk kom ik op een verbruik van 6,1 l. per 100 km uit. Dit is waar ik ook ongeveer vanuit gegaan ben. Het is een relatief simpele mild hybride waarmee ik probeer om prijzige reparaties te voorkomen.
Het rijden is echt erg fijn te noemen. Voor mij snel genoeg met 163 pk, je kunt er vlot mee optrekken en de maximale snelheid hou ik mij aan. De goed elektrisch verstelbare leren stoelen zitten erg fijn. Wel een lage instap maar met 55 jaar schaar ik mijzelf nog niet onder de senioren die een hoog toilet en auto nodig hebben.
Dankzij de achteruitrijcamera is inparkeren en aankoppelen van de aanhanger erg eenvoudig. De voorzijde is moeilijk in te schatten omdat de neus niet te zien is. Daarmee heb ik twee velgen beschadigd helaas. Ik laat het maar zo want het zal nog wel eens gebeuren.
De V60 staat momenteel op Vredestein quatrac 4 seizoenenbanden. Die ga ik in het voorjaar voor michelins wisselen want ik vind ze gehorig, hobbelig na een nacht staan en de achterzijde begint te cuppen.
Er zit het een en ander aan veiligheidssystemen op die comfortverhogend zijn. Twee keer meegemaakt dat er toeters en bellen afgingen omdat er blijkbaar iets van gevaar gesignaleerd werd. Geen noodrem gelukkig..
De adaptieve cruise control met rijbaanhulp vind ik erg fijn, en goed werken. Gebruik ik erg veel.
Wat ik jammer vind is dat er geen fysieke oliepijlstok meer aanwezig is. In het tijdperk van de elektrische auto's natuurlijk heel ouderwets maar deze volvo is nog een verbrandingsmotor en dan zal er wel olie aanwezig moeten zijn om de boel draaiende te houden. Via het display geeft de digitale meter al sinds de afleverbeurt aan dat het oliepeil op max staat, daar vertrouwen we dan maar op.
Het afgelopen jaar een typisch dingetje voor deze auto gehad: de elektrische achterklepopener ging kraken. Zijn onder garantie vervangen, blijkbaar gaan die altijd na een paar jaar kapot bij deze serie. Er zit nu een nieuwe versie in.
Voor zover de aftrap, als er bijzonderheden zijn of er weer een jaar verstreken dan meld ik de bijzonderheden hier!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volvo V60 T5 250PK Momentum / Navigatie / Achteruitrijcamera / Climate Control / Trekhaak, Parkeersensoren / 18'' LM Velgen /
- 2019
- 103.614 km

Volvo V60 2.0 T5 R-Design | Trekhaak | Panoramadak | Head-Up Display | Harman / Kardon | CarPlay | 19" | Styling Kit | Stoelverwarming |
- 2019
- 152.934 km

Volvo V60 T4 R-Design - Panorama/schuifdak - IntelliSafe Assist & Surround - Camera achter - DAB+ - Harman/Kardon audio - Adaptieve LED koplampen - Verwarmde voorstoelen, stuur & achterbank - Parkeersensoren voor & achter - Harmon Kardon Audio - Voorruitverwarming - Extra getint glas - Elektr. inklapbare trekhaak - 19' LMV
- 2020
- 82.320 km
Lees ook

Volvo V60 (2018 - 2025) - Occasion aankoopadvies

De basisversie van de Volvo V60 heeft zijn eigen prijslijst – Back to basics

Volvo V60 T8 - 2019 - 102.543 km - Accudegradatietest

Praktijkervaring Volvo V60: eigenaren over hun Zweedse stationwagon


Lezersreacties (0)
Reageren