Volvo V50 2.0D Edition II (2008)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50

Signalement

UitvoeringV50 2.0D Edition II
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tot ziens mijn VOLVO V50

  • 120.000 km

Ik rij deze auto nu ongeveer 4 jaar met zeer grote tevredenheid. Hoewel mijn nieuwe (lease) wagen er zeker niet voor onder zal doen; we zullen de V50 wel wat gaan missen.
Ik heb hiervoor een Mazda 6 en een Opel Astra gereden en deze waren oke maar kunnen niet tippen aan de VOLVO V50.
Nu moet ik zeggen dat de Volvo wel wat luxer aangekleed is (leer, stoelverwarming xenon, premium sound) maar het is ook vooral de rijbeleving die gewoon erg goed is.
Om te beginnen is de 2.0 diesel super soepel en krachtig genoeg voor deze auto. Het verbaast me soms dat er op de diverse auto fora zoveel over zoveel PK's geproken wordt. Deze Volvo heeft "slechts" 136PK maar dat is voor deze wagen een perfect vermogen. Het koppel is met 340 wel hoog te noemen en ik denk dat dat er voor zorgt dat je altijd het gevoel hebt genoeg vermogen te hebben om zelfs met zeer lage toeren nog even iemand in te halen. Ik sla dan ook na het invoegen op de snelweg vaak de 5e versnelling over als ik naar de 6e ga.
Verder is het contact met de weg via het stuur ook goed te noemen. Ik zie regelmatig dat mensen de Mazda 6 zo prijzen om de goede reiegenschappen maar die deel ik niet. De Volvo stuurt een stuk beter en ligt zeker in de bochten beter op de weg. Wat me ook opgevallen is is dat na een paar jaar de Astra en de Mazda 6 hier en daar steekjes lieten vallen. De 6 was daarin kampioen met heel irritante krakende stoelen maar ook minder scherp stuurgevoel. Met name het overhellen in bochten leek erger te worden. Bij de V50 niets van dit. Afgezien wat krassen op de (echte) alluminium sierlijsten zou je bijna kunnen zeggen dat hij er nog uit ziet als nieuw.
Een ander punt van waardering voor de Volvo is het interieur ontwerp. Blijkbaar heb ik een voorkeur voor saaie auto's maar het ziet er gewoon eenvoudig en goed uit en er is gebruik gemaakt van prettige materialen. Ik heb de laatste tijd flink wat test gereden in de BMW 3, MB C en Audi A4 en de Volvo voelt voor mij minstens zo prettig aan.
Tot slot het allerbelangrijkte. Deze wagen heeft mij -afgezien van een weigerende airco- niet een keer in de steek gelaten!
Mijn vrouw heeft nog even overwogen om de auto over te nemen van de leasemij maar ze maakt eenvoudig te weinig KM om een diesel te rijden.
Zijn er dan helemaal geen minpunten te noemen? Nou een paar dan..
De golvende aluminimum middenconsole mag dan een design stuk zijn maar de te grote ietwat naar de bestuurder stekende handrem kan echt niet meer in deze tijd.
En in de kofferbak zit een net die ter afscherming vd kofferbak dient die wel zo zwaar en onnodig is dat ik hem na een week er uit gehaald heb en nooit meer gebruikt heb.
Maar waarom rij ik na volgende week dan geen VOLVO meer? Nou dat had ik wel graag willen doen maar de V50 is wat te klein geworden voor het gezin en de V60 maakt het ook niet waar wat ruimte betreft. De V70 is naast de prijs ook kwa omvang weer iets te groot voor mij.
Ik kan nu alleen nog maar hopen dat de nieuwe auto net zo'n prettige en betrouwbare auto is als deze V50.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.