Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • V50

Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)

autoreview

13
Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)
Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage (2010)
Anoniem
  • Gebruikersreview
20 februari 2010 om 23:32
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringV50 1.6D DRIVe Start/Stop Advantage
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst1.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 20 februari 2010

Reeds een nieuwe auto aangeschaft. De reden hiervoor moet gezocht worden in de vele voordelen die een milieuvriendelijke auto krijgt van de overheid. Bovendien is het leuk om in de frontlinie te staan van een mondiale ontwikkeling wat betreft de teruggang van uitstoot. Deze drive uitvoering is de eerste van een nieuwe lijn van auto's die uiteindelijk moet resulteren in een elektrische auto.

Enfin, genoeg inleiding: de resultaten!

Exterieur: Het model ziet er goed uit. Het grootste voordeel van dit model moet in de achterlichten gezocht worden. Door de grootte zal het achterliggend verkeer snel in de gaten hebben welke acties je onderneemt. In geval van een noodstop zal het achterlicht een paar keer per seconde knipperen en de alarmlichten inschakelen. Dit is trouwens niet typisch Volvo: meerdere modellen hebben dat al. Echter is dit in combinatie met de grote achterlichten in principe veiliger.

Het meeste staal is extra dik. Dit is hoorbaar als je de deuren sluit. De achterbak doet blikkerig aan. Dat zal wel te maken hebben met de kreukelzone. Verder heeft deze uitvoering een verlaagde chassis: je raakt een drempel snel. Eigenlijk kan je dit niet de auto verwijten. Ze maken de drempels veel te hoog. Misschien verandert dit in de toekomst: remmen kost immers verbruik. Over het verbruik hieronder meer.

Interieur: Tja, ze maken auto's niet meer als vroeger dus een hoop plastic. De stoelen zijn verstelbaar zodat de bestuurder een goede zit heeft. Wat zeker het geval is. Heerlijk simpel design. Je hebt de functies van de verschillende systemen meteen door. Twee knoppen voor de audio, twee knoppen voor de temperatuur en een paar andere voor meer specifiekere functies. Alles werkt goed en is makkelijk zichtbaar. De display is in het daglicht zwart op groen en als het donker is dan is het groen op zwart zodat het zichtbaar blijft. Dit gebeurt automatisch.

Enige nadeel is het ontbreken van de armsteun op de achterbank. Het is wel afgebeeld in de brochure, maar zit in deze uitvoering er niet in.

Genoeg beenruimte voor een geen-basketbal team. De deurklink geeft soms het gevoel alsof het snel breekbaar is. Verder weinig vakjes waar je zooi in kan doen. Volgens de dealer heeft dit te maken met de versterkte deuren.

Veiligheid: zeer goed/uitstekend.

Prestaties: de auto is net nieuw dus de motor en alle andere zaken moeten nog ingelopen worden. Wel is te merken dat de auto bij lage toeren wilt schokken. Gelukkig geeft de computer aan wanneer er het beste geschakeld kan worden. 3 naar 4 werkt goed, maar 2 naar 3 moet je misschien wat meer toeren maken en het signaal maar even negeren voor een beter comfort. 4 naar 5 idem ipv 70 km/u 75 km/u.

De auto rijdt goed op een weg zonder al te veel ongelijkheden. Op een andere weg is door het stijve onderstel het comfort wat minder. Maar goed, ik heb geen eigen referenties dus weet niet hoe andere auto's rijden.

Het Drive systeem: Heel goed. Eigenlijk zouden alle auto's standaard een start/stop systeem moeten hebben. Rustig wachten voor een stoplicht. De auto staat niet aan en ik ervaar daarom het gevoel alsof ik niet in beweging ben. Dit geeft een rustig gevoel. Als de motor aanstaat wil je eigenlijk zo snel mogelijk wegrijden. Dat is immers de bedoeling. Psychologisch werkt het plezierig. Op de grote weg gaat die gewoon uit.

Verbruik: na 1000 kilometer staat het gemiddelde op 4,9 met een gemiddelde snelheid van 60km/u. Dit is niet naar de brochure's wens. Daar stelt men dat de auto gem. 3,9 moet halen. Wat bedoelen ze daarmee. Ik lees dat eigenlijk niemand dit haalt. Als ik rijd dan staat meestal de radio aan, automatic electronic climate control aan, driver intelligence system aan, volle benzinetank etc. Dit beïnvloedt het verbruik. Eigenlijk zouden ze dat in de brochure moeten melden: het verbruik bij normaal gebruik..

Ik zal in de nadere toekomst eens updaten met verbruik op verschillende trajecten met zoveel mogelijke extra's uit om te zien of het wel haalbaar is. Daarnaast speelt het koude weer van de afgelopen weken ook een rol. Ook zal het wel liggen aan de manier van rijden. Als je even niet op de principes van economisch/milieu rijden let, dan stijgt het verbruik natuurlijk meteen in het nadeel van het gem. verbruik. Ik denk dat andere dat kunnen beamen. Voor een echte efficiënte auto zullen wij nog even moeten wachten totdat de techniek perfecter is.

Maar dan nog is het verbruik goed. 1 op 20 met diesel.

  • 26 februari 2010

Even een kleine update over het verbruik onder andere omstandigheden.

Omstandigheden: twee extra passagiers, halve benzinetank, drukke snelweg met veel remmen en inhalen. Verder alles uit behalve intelligence driving system. Gem. snelheid van 59 km/uur, maar 100 op de snelweg.

Traject: snelweg 65km met stad 5km.

Het gemiddelde verbruik is 4,4/100.

Een uitstekend resultaat aangezien de omstandigheden nog niet optimaal zijn.

  • 1.700 km
  • 3 maart 2010

Een ander traject wat vergelijkbaar is met de vorige. Enkel zitten er geen extra passagiers in de auto.

Traject: 70km snelweg met 10km stad met veel stoplichten.

Omstandigheden: normaal Nederlands verkeer. Enkel bestuurder in de auto aanwezig. Tank half vol (goede tip voor mensen die minder willen verbruiken: tank niet vol. Een liter brandstof is over 1 kilo). Verder cruise control en alles uit.

Verbruik: 4.1/100.

Dat zit tegen de 1 op 25 aan en komt dicht bij de 3,9/100. De motor is nog niet ingelopen. Ik verwacht dan ook een constante afname van het verbruik. Het gaat in ieder geval nog de goede richting op.

  • 1.900 km
  • 9 maart 2010

Wederom een ritje gemaakt. Deze keer het anti slip systeem uitgeschakeld: er ligt toch geen sneeuw meer op de weg.

Traject: 30 km provinciaalse weg (met stoplichten), 30 km snelweg.

Omstandigheden: bestuurder, alles uit. Rustig op de weg. 95 km/u begrensd op snelweg, 80 op procinviaalse weg met cruise control. Meer dan de helft in de tank.

Verbruik: ja, hier is die dan: 3,9 L/100 KM. Opvallend aan deze rit was het feit dat doorrollen je verbruik pas echt verminderd. Ging de meter met optrekken bij een stoplicht met 0,1 ophoog. Met het uitrollen (geen gas geven, maar wel in versnelling staan:verbruik is dan bijna 0) naar het volgende rode stoplicht ging de meter weer 0,1 omlaag. Ik concludeer hieruit dat optrekken met uitrollen gecompenseerd kan worden.

Verder rijdt de auto uitstekend. Geen piepjes, geen kraakjes, geen krasjes, noppes. Alles werkt en alles werk nog goed ook. Heerlijk simpele auto die dynamisch veel te bieden heeft.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo V50? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo V50
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo V50 2.0 Kinetic

    Volvo V50 2.0 Kinetic

    • 2009
    • 143.464 km

    € 6.950

    Volvo V50 1.6 D

    Volvo V50 1.6 D

    • 2010
    • 251.599 km

    € 3.800

    Volvo V50 2.0 Edition II

    Volvo V50 2.0 Edition II

    • 2007
    • 167.981 km

    € 7.450

Meer Volvo V50 occasions

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo V50 specificaties
  • Volvo V50 occasions
  • Volvo V50 video's
Advies en informatie
  • Volvo V50 tests
  • Volvo V50 gebruikersreviews
  • Volvo V50 index
PREMIUM
Ford Focus Wagon vs. Volvo V50

Ford Focus Wagon vs. Volvo V50

Het is geen geheim dat de Ford Focus Wagon en de Volvo V50 zaken als platform en aandrijftechniek...

Lees meer
 

Volvo V50 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo V50 D3 R-Design Pro Edition (2012)

    Volvo V50 D3 R-Design Pro Edition (2012)

    4
    • 16 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 1.8 Sport (2009)

    Volvo V50 1.8 Sport (2009)

    4
    • 17 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 2.0 Edition I (2008)

    Volvo V50 2.0 Edition I (2008)

    3
    • 4 november 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 D3 R-Design Pro Edition (2012)

    Volvo V50 D3 R-Design Pro Edition (2012)

    2
    • 31 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 D3 Business Pro Edition (2012)

    Volvo V50 D3 Business Pro Edition (2012)

    • 13 december 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 2.4i Edition II (2009)

    Volvo V50 2.4i Edition II (2009)

    • 11 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 D2 DRIVe Start/Stop Limited Edition (2012)

    Volvo V50 D2 DRIVe Start/Stop Limited Edition...

    26
    • 20 februari 2019
meer reviews
Volvo S40 - Occasion Aankoopadvies

Volvo S40 - Occasion Aankoopadvies

87

De Volvo S40 is weliswaar een auto op leeftijd, maar het is nog altijd een zeer gewilde occasion....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 2.0D Kinetic (2005)

    Volvo V50 2.0D Kinetic (2005)

    2
    • 8 december 2021
  • Reportage
    Op zoek naar een stationwagon voor 5.000 euro

    Op zoek naar een stationwagon voor 5.000...

    69
    • 27 november 2021
  • Volvo V50 1.6D - 2006 - 500.000 km - Klokje Rond

    Volvo V50 1.6D - 2006 - 500.000 km - Klokje...

    • 16 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 T5 Summum (2005)

    Volvo V50 T5 Summum (2005)

    • 22 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 1.6D Edition I (2006)

    Volvo V50 1.6D Edition I (2006)

    5
    • 22 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 D3 R-Design Pro Edition (2012)

    Volvo V50 D3 R-Design Pro Edition (2012)

    4
    • 16 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V50 1.8 Sport (2009)

    Volvo V50 1.8 Sport (2009)

    4
    • 17 maart 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Zo moeilijk is het rijden met een volgauto in een wielerkoers

    Zo moeilijk is het rijden met een volgauto...

    1
    • 21 mei 2022
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    160
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden