Volvo V50 1.6D DRIVe Start/Stop (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | V50 1.6D DRIVe Start/Stop |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 37.000 km |
- 37.000 km
Auto werd aangekocht voor een medewerker die er de eerste 12.000km mee reed.
De man verliet na 4 maanden onze firma en dus hadden wij een auto op overschot. Mini buiten en zijn V50 overgenomen.
Oorsronkelijd werd een auto in Saville grey besteld , helaas op dat ogenblik net niet meer verkrijgbaar op de V50 , werd dus een ander grijs.
V50 start stop Momentum met TopLine/Fleet Pakket ( Belgische uitvoering )
met oa :
Select leder zeteldbekleding ( bruin )
Lederen stuur en handrem
Sensor voor licht & ruitenwisser
Donkere achterruiten
Cruisecontrol
Knopjes op stuurwiel
Parkingsensoren
Inklapbare spiegels
RTI navigatie
Alu binnenafwerking
Blue tooth
Audio high performance
BLIS
verlichte makeup spiegeltjes , bekerhouders
kofferpakket
velgen 16' duim Convector
....
Van bij het begin vond ik de velgen er absoluut niet mooi onder staan, en werden andere 17' velgen gemonteerd. Voilà, geven de auto beter uitzicht en netjes gevulde wielkasten
Ontgoocheling bij de aflevering: blijkt dat de donkere ruiten achter geplaatst worden als accessoire door een extern bedrijf ( niets mis mee) , maar : blijkt dat ze geopteerd hadden voor de donkerst mogelijke uitvoering zodat ook van binnen uit bijna niets te zien valt naar buiten.
Er dan bij 15 000km afgehaald, makkelijk. Er bleef evenwel een keine kleefstof achter op de ruiten.
Na de overname eveneens gemerkt dat de Ecodrive uitvoering maar gewoontjes is ... je kan wel mee in het verkeer , maar dat is het dan ook. Beetje als een lekker gerecht zonder peper.
Bij Volvo dealer module laten plaatsen die het vermogen nar 149pk brengt : aanrader-> heb je eindelijk beetje rijplezier en eidenlijk het gevoel met een auto te rijden die vooruit gaat.
Verbruik : bijna liter minder verbruik op de autoweg bij lange afstanden. Het voordeel van het minderverbruik verlies je toch weer omdat je automatisch harder gaat scheuren...
Algemeen : Auto die eigenlijk geen echte uitmuntende punten heeft maar waar ook niets mis mee is. Jawel, dit is een Volvo met Peugeot motor, met het chassis van een Focus. Ook niets mis mee want qua wegligging ( in combinatie met de 17' velgen) zit het best goed.
* Zitpositie is zoals we bij een Volvo gewend zijn excellent.
* Schakelen gaat een beetje houterig. Gek genoeg heeft deze eco-uitovering slechts 5 versnellingen. maar wel leuk is het korte poookje dat op de juiste plaats zit .
* Interieur: de eerste besturder koos voor donker bruine lederen bekleding , niet echt mijn favoriete keuze maar best wel te pruimen. de binnenruimte vooraan is ok, voor de achterpassagiers bestaat er beter in dit segment. Ook de koffer is niet van de ruimste . Wel een handige opbergruimte onder de kofferbodem.
Typisch Volvo : het slechte ontwerp van de afdekhoes. slecht van kwaliteit en onhandig in gebruik. Lijkt wel of ze bij Volvo dit steeds vergeten te ontwerpen en er ook geen geld willen in investeren. Is in de V70 van de vorige generatie evenzeer zwakjes gemaakt en ontworpen.
Dashboard: beetje saai. maar alles zit best wel op zijn plaats.
Verbruik: sterk afhankelijk van de rijstijl: zeer vlot rijden betekent 6,2 : erg correct dus. Uiteraard geeft het in mijn geval een vertekend beeld met de tuning en sterk sportief rijgedrag. de wagen werd ook niet aangekocht omwille van zijn verbruik.
GPS : beetje verouderd in gebruik maar goede plaatsing van het scherm.
Je kan alles beginnen doorlichten en ieder knopje : deze auto zit goed in elkaar , goed afgewerkt en voor deze prijs kreeg je best wel wat auto .
So far op 36.000km geen problemen op het loskomen van een beugel van de dakstangen na.
Kosten bijna nihil op een onderhoud van € 200 na . Ik vermoed dat bij € 40 000 de remblokjes er wel afmogen.
Kortom fijne auto, probleemloos, zuinig, in Belgie fiscaal interssant voor zakelijk gebruik, veel auto voor je geld.
foto's volgen later deze week .
Verwonderlijk is wel dat de auto binnen moet iedere 20 000km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.