Volvo V40 T2 Polar+ (2019) #2

autoreview

Volvo V40 T2 Polar+ (2019)

Signalement

UitvoeringV40 T2 Polar+
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst19.750 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima auto voor alledag

  • 19.750 km

Deze witte Volvo V40 wordt door ons voor woon-werkverkeer gebruikt. De auto is voorzien van een 1,5 liter 4 cilinder turbo motor met 6 trapsautomaat. Het betreft een T2 Polar+ (uitvoering) met ongeveer 120 pk's die net wat meer voorzien is van accessoires, wat meer luxe en handigheidjes, ten opzichte van de minst complete uitvoering.

De auto is in de plaats gekomen van een Fiat 500 (een Twinair met automaat, model 2016) die ook via een Private Lease constructie werd betrokken. De Volvo is eigendom van Volvo NL waarvoor we maandelijks een lease bedrag betalen. Het contract van de Fiat (Athlon Car Lease) hebben we tussentijds, na 3 jaren gebruik en bijna 60.000 gereden kilometers, open gebroken. Deze auto paste ons uiteindelijk niet. Het wagentje was gewoonweg te klein en de automaat reageerde vervelend nukkig.

Vooraf hebben we de (nieuwe) Volvo V40 vergeleken met de Polo en de Golf van VW en de Seat Ibiza. Uiteindelijk bleef de Golf over. Echter werden we niet zo warm van het interieur, het glimmende dashboard en ook zijn we geen fan van 3 cilindermotoren. Daarbij lazen we wat negatieve ervaringen van gebruikers over de Golf. De Volvo bood wat meer luxe, beschikte standaard over een automaat en heeft ook net wat meer pk's. Ook waren de ervaringen van andere gebruikers positiever over de Volvo V40. En dat kunnen we nu na ruim 1 jaar en bijna 20.000 kilometers gebruik inderdaad gelukkig beamen.

De V40 voldoet uitstekend voor dagelijks woon-werkverkeer. Meer is ook prima mogelijk. De uitrusting is voldoende (automatische airco, elektrische ruiten rondom, verwarmbare zetels, armleuninkjes, bliepers in de bumper, LEDverlichting voorzijde, navi etc.) en bij de tijd (radio- en naviuitrusting is compatible met smartphone). De stoelen, de (zit)ruimte en de afwerking vinden wij uitstekend. Ook met een lengte van 1,85 meter kun je achterin prima de benen kwijt. Er is daar meer ruimte beschikbaar dan in een grotere Volvo V70 (model 2000-2007). Het (benzine)verbruik is ongeveer 1 op 15 gemiddeld. Het geluidscomfort is uitstekend, de motor is nauwelijks hoorbaar. De wegligging is strak, stevig en toch comfortabel. De bagageruimte is voldoende voor normaal gebruik. Voor een (weekend) stedentrip met 3 (of 4) volwassenen is de auto ook geschikt. Wat meer pk's (een Volvo T3 of T4) is echt niet nodig om in het huidige verkeer mee te komen. De T2 volstaat prima.

We hebben gekozen voor een witte V40, omdat dit mooi afsteekt tegen de zwarte achterklep en de overige zwarte details (raamlijsten, velgen etc.). Bij Volvo hoef je voor de kleur wit niet extra te betalen (VAG groep wel). De kleur wit combineert ook prima bij de originele (nieuwe) Volvo Midir (black) 18 inch velgen die we ooit voor onder onze C30 T5 wilden gebruiken en die we eerder hebben aangeschaft. Standaard wordt de V40 op nette 16 inch lichtmetalen velgen geleverd. Deze gebruiken we in de wintermaanden.

De V40 bevalt ons uitstekend. Het enige wat we vervelend vinden is de instap voorin. Door de schuine A stijlen is de opening kleiner en krapper dan bij een oudere en hoekige Volvo XC90. Personen met forse bovenlijven moeten zich dan ook wel eens naar binnen wurmen. Volgens mij is dat tegenwoordig wel bij meer modellen zo. Ook staan de voorstoelen wat lager dan bij de andere auto's. Beide voorstoelen zijn overigens in hoogte verstelbaar. Onlangs is de Volvo voor een beurt bij de dealer geweest. De sluiting van de achterklep is daar iets bijgesteld, omdat deze niet altijd in 1x in het slot viel. Verder waren er geen opmerkingen. We hebben even kunnen genieten van de geneugten van een nieuwe Volvo XC40 met T4 motor. De hogere instap en de extra ruimte op schouderniveau (meer interieurbreedte) konden we zeker waarderen bij dit model. Misschien wordt dit ook wel de opvolger van de V40. Of nemen we straks, aan het eind van de leaseperiode (totaal 4 jaren), de wagen misschien wel privé over. We zien wel. Dit is ook de reden dat we hebben gekozen voor een iets luxere uitvoering.

Wij vinden deze V40, hij wordt al enkele jaren gebouwd en geleverd, nog steeds een mooi en fris ogend model. Zeker als de Midir-velgen er onder liggen smoelt de auto best lekker. Eventuele productiefouten zijn intussen wel weggefilterd. Het is ook absoluut een goede aanbieding (en keuze) in het huidige Private Car Lease landschap.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.