Volvo V40 1.9 D 102pk (2002)

Volvo V40

UitvoeringV40 1.9 D 102pk
Bouwjaar2002

Omdat ik in september 2006 een nieuwe baan kreeg, zonder leaseauto, moest de leaseauto weg en heb ik een Volvo V40 gekocht. Auto rijdt goed, de 102 pk motor doet zijn werk goed en heeft voldoende trekkracht, ondanks dat dit volgens de opgaven maar 215nm is, niet erg hoog volgens hedendaagse maatstaven. De afwerking van de Volvo is erg goed te noemen, na 200000 km nog geen rammeltje te horen en alles werkt nog als nieuw. Helaas heeft de auto 2 nadelen waardoor ik heb besloten om toch een andere auto te kopen: de ruimte en de stoelen. De V40 is te klein om 2 kleine kinderen en hun spullen mee te nemen en tegelijkertijd zelf ook nog een beetje ruimte over te houden voorin. Verder zat ik me een breuk in de stoelen. Deze waren gewoon te klein. De zitting is te kort en de rugleuning te krap. Ik rijd dagelijks 200 km en kwam na elke rit gebroken uit de auto. Toen ik op een ochtend uit de auto stapte en gelijk spit in mijn rug kreeg, heb ik besloten om de V40 weg te doen. Aan de ene kant jammer, want het was op zich een erg goede auto, maar helaas dus niet voor mij. Maar ik heb nu een auto waar ik meer ruimte in heb en die veel beter zit: een Peugeot 406 break.

Geen technische problemen, alleen problemen gehad omdat ik niet lekker zat in de stoelen.

3,5