Volvo S80 T6 Executive (1999) #2

autoreview

Volvo S80 T6 Executive (1999)

Signalement

UitvoeringS80 T6 Executive
Versnellingen4, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf104.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze T6 is/was een heerlijk rijdende limo met ontzettend veel power.
Een wolf in schaapskleren eigenlijk. 380Nm bij 2000-5000 tpm en een geheel vlakke koppelcurve; fantastisch gevoel en een prachtig geluid hoger in toeren.
De automaat heeft af en toe wel veel bedenktijd nodig; jammer.
Gelukkig had de vorige eigenaar een Stinger en Lasershield laten inbouwen, zodat heel af en toe het gas er echt even op kon:
150 km/u in de 2e en 230 in de 3e versnelling!
http://nl.youtube.com/watch?v=PwrPUp0AKiM&feature=related
(deze film heb ik niet zelf gemaakt maar geeft wel aan dat in de 3e bij 5000 tpm al 2000 werd gereden- V1000=40km/u)

Volvo in brand:
We schrijven is/was een... de Volvo S80 is in 2003 tijdens een vakantierit in Frankrijk in brand gevlogen en totaal uitgebrand. We werden ingehaald, gewaarschuwd en konden de auto aan de kant zetten; de caravan afkoppelen, proberen te blussen en toekijken.
Uit de gemaakt video zijn enkele plaatjes bijgevoegd.
Een auto in tadeloze staat vliegt bij 38 graden in Zuid-Frankrijk op een vlakke weg met een gangetje van 65 km/u met caravan, zomaar in brand.
Volvo Nederland wilde de auto onderzoeken maar heeft dit uiteindelijk nooit gedaan.
Even later lees je in de krant: Volvo haalt mondiaal 460.000 auto’s terug i.v.m. koelingprobleem. ’Kan ontstaan bij lage rijsnelheid en hoge buitentemparaturen’
Precies onze situatie. Desondanks ontkent Volvo Nederland alles.

Maar... het was een fijne auto met een uitstekende wegligging. Wel wat hard geveerd, maar dat is met een 272 pk motor met soms hoge snelheden ook wel nodig. Zelf zou ik liever voor iets meer comfort gaan.
Geweldige stoel, die vind je bij geen ander merk. En met geheugenfunctie en verwarming natuurlijk. Het Dolby geluid was onovertroffen; super mooi geluid.
Navigatie kwam heel mooi zo uit je dashboard omhoog via stuurbediening.
Ook telefoon werkte o.a. via stuur. De luidspreker zat in je hoofdsteun.
Verbruik op afstand 1 op 10,3; in de stad is het verbruik wel behoorlijk.
Met de caravan rustig rijdend: verbruik 1 op 7 was goed haalbaar.

PROBLEMEN

Vocht in de koplampen, wat maar niet opgelost kan worden.
Zelfs Volvo Nederland weet geen oplossing. Daarnaast zit er ruimte in de aandrijflijn. Dat klinkt bij wissellast nergens naar. Is volgens Volvo Nederland auto-eigen. Dat staat me helemaal niet aan.

Inmiddels is zoals u begrijpt het vochtprobleem in de koplampen ruimschoots opgelost.
10 explosies verder en alle vocht is definitief weg.
Het probleem van de aandrijflijn was eigenlijk heel simpel: nieuwe aandrijfas en het was 100% goed.
Onze dealer Broekhuis in Hoogeveen deed altijd heel goed haar werk; het was dan ook een ex-directieauto van dit bedrijf.

Door de ervaring bij Volvo, ondanks Volvo Assistance/=ANWB etc. totaal geen hulp, nu gekozen voor Mercedes.
De ANWB Krijs en Verdrietbrief; pardon, de Reis en Kredietbrief is niet meer nodig!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.