Volvo S70 2.5 Luxury-Line (1997)
autoreview

Signalement
Uitvoering | S70 2.5 Luxury-Line |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 1997 |
KM-stand bij aanschaf | 270.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Het Beest Volvo S70!
Een jaar geleden hadden 5 studenten het weergaloze idee om een roadtrip door Zweden te maken. Aan een leenauto konden zij niet komen, vandaar dat het idee ontstond om een auto te kopen. Er werd door ons nogal wat bier geconsumeerd, wat resulteerde in een schamel budget van maximaal 750 euro. Aangezien ik het meeste rijervaring had, aan mij de leuke taak om een geschikte, ruime auto te vinden voor 750 euro.
Na een paar dagen zakte het moet me in de schoenen. Alles zag ik voorbij komen, Mazda’s die van ellende uit elkaar vielen, Renaults waar complete gaten in zaten, Peugeots die amper reden. Echt werkelijk alles.
Op een zonnige dag reed ik langs onze plaatselijke sloperij in de buurt van het pittoreske dorpje Zevenhuizen, en daar stond tie. Te blinken in de zon. Ons Beest! Een blauwe Volvo S70 2.5 Luxury Line uit 1997, met 270.000 km op de teller. Zodoende besloot ik om even met de eigenaar te babbelen.
Na een leuk gesprek over de auto besloten om een proefrit te maken. Ik opende het portier en ik kreeg net geen hartverzakking. Het beige leer was compleet onder gekleurd door een peuter met ADHD. Ook zaten er sneeën van 5 centimeter in het leer. Dit alles weerhield mij echter niet om plaats te nemen. En geloof mij, dat beviel. Ik zat als een koning in die stoel. Heerlijk laag en comfortabel. De motor startte feilloos, dus ik reed weg. Het beest trok nog prima met z’n 144 pk, en de wegligging was geweldig. Zonder verder met m’n vrienden te overleggen, de auto gekocht voor precies 750 euro.
De reis door Zweden was geweldig. Net als de auto. We hebben werkelijk alles met het beest meegemaakt. Halverwege Duitsland kwamen we er achter dat de Volvo cruise control had. Wat een luxe. Op dit moment dat ik 180 in Duitsland reed, besloop mij een bepaald gevoel van angst. We wisten immers niks van deze auto, en hij had nog maar 1 maand apk. Voor hetzelfde geld flikkerde de band eraf.
In Zweden zijn we door een meter water heengereden, over flinke keien heen gebanjerd en hebben wij bosweggetjes gepakt, die eigenlijk geen weggetjes waren. Ook moet ik vermelden dat het dak ons prima beschermd heeft, ondanks dat hier, tijdens een storm, een tak op gevallen is in Zweden.
2 zoekgeraakte wieldoppen en 5000 kilometer verder heeft het beest ons weer prima thuisgebracht. De Volvo heeft geen olie verbruikt, en hij reed gemiddeld 1 op 10.
Maarja, de wagen stond op mijn naam, dus ook aan mij de taak om hem te verkopen. Al had de wegenbelasting, en het verbruik niet zo hoog gelegen, had ik de Volvo graag ingeruild voor mijn golfje. Het mocht echter niet zo zijn. Na 3 maanden stond de Volvo nog steeds op mijn terrein, elke potentiele koper rende hard weg na het zien van het interieur. Zelfs bij een prijs van 500 euro, geen koper!
Met een brok in mijn keel de Volvo gereden naar dezelfde sloperij. Er zat niks helaas niks anders op. Hij zou worden gesloopt. Ik was echter zo aan de wagen gehecht dat ik hier koste wat kost bij wilde zijn. En zodoende zag ik mijn trouwe vriend verpletterd worden……
Aan het eind kan ik terugkijken op een geweldige vakantie, met een fantastische wagen. Ik ben in 4 maanden verliefd geworden met het merk Volvo!
Volvo, bedankt voor deze geweldige ervaring!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.