Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • S60

Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2

autoreview

Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2
Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2
robert bakker
  • robert bakker13
  • Gebruikersreview
4 mei 2016 om 10:52
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringS60 T3 Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf21.000 km
KM-stand laatst56.000 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onze eerste kilometers

  • 22.500 km
  • 4 mei 2016

Hoewel de Volvo al 5 jaar is, had hij er nog maar 21000 km op zitten. We hadden de nodige twijfels, maar deskundigen gaven aan dat dit toch echt de kilometers zijn die hij gereden heeft.

We hebben er nu net onze eerste flinke reis opzitten: 2000 km naar Frankrijk en terug.

De allereerste kilometers had ik het idee dat de auto nog niet goed ingereden was of dat hij misschien gebruikt was voor korte ritjes: alles ging nog niet soepel.

Het is een totaal andere auto dan onze vorige, de Octavia Combi. Was de Skoda echt een allemansvriend, de Volvo straft elke niet-perfecte rij-actie af met een schokje, een hobbeltje. Je moet de motor beter op toeren houden, anders gebeurt er vrij weinig. Dat maakt de auto echter wel weer soepel te rijden als je geen haast hebt, je moet alleen snel naar de pook als je even vlot wilt zijn.

Gedurende de rit naar Frankrijk merkten we dat de auto steeds beter "los" kwam. Op de heenweg volgden we secundaire wegen, het is duidelijk dat de auto daar minder voor gebouwd is. Op de terugweg (snelweg) kwam hij heel wat beter uit de verf en ook het brandstofverbruik was daar flink lager (ongeveer 1:15 tegen 1:13 op de binnenwegen). En dat terwijl we overal de maximum toegestane snelheid (of iets meer) hebben gereden. Lange snelle ritten, dat is waar de auto goed in is.

Waren wij na zo'n rit in de Skoda toch wel vrij vermoeid, toen we uit de Volvo stapten, waren we nog zo fris als een hoentje. Vreemd, terwijl je preciezer moet rijden (schakelen, toerental etc.), ben je na het rijden minder moe. Waarschijnlijk zijn de perfecte stoelen en de stille motor daar debet aan.

Onderweg hebben we wel regelmatig ruzie gehad met de bedieningselementen: hoe de navigatie en de telefoon werken, is mij nog niet duidelijk. Toch maar in het boekje kijken dus...

Qua sturen: hoe sneller je rijdt, hoe stabieler de Volvo stuurt. Ook hier blijkt weer dat deze auto gemaakt is voor de lange ritten. Het is geen sprinter, maar met zijn 150 pk 1.6 motor en bijna 1400 kg. moet hij toch ruim boven de 210 eindigen. Ach, voor ons veel te snel.

Vergeleken met de Octavia Combi is de kofferruimte nog geen vijfde deel. Toch moet dit voor ons genoeg zijn: de kids zijn het huis uit en voor grote vrachten is er een aanhanger.

In de beoordeling heb ik een eerste indicatie gegeven, we hebben de auto nog maar kort. Indien nodig, zullen we de beoordeling aanpassen.

Navigatie, we zijn eruit!

  • 23.500 km
  • 23 mei 2016

Hadden we bij onze vorige rit nog flink ruzie met de navigatie, we zijn er nu achter hoe het werkt. Je maakt steeds een reisplan. Zolang je de oude bestemmingen er niet uit haalt, blijven die staan. Zo kon het zijn dat de navigatie ons op de rit naar Frankrijk weer terug probeerde te sturen naar Eindhoven... Een half uur door de menu's lopen doet wonderen!
Ook lukt het ons nu om de ingebouwde carkit te gebruiken, zelfs via de spraak. Na een aantal oefenzinnen ingesproken te hebben, was het systeem in staat om mij goed te begrijpen. De contactpersonen uit de telefoon werden automatisch geïmporteerd en via het spraaksysteem kunnen we ze nu bellen. Werkt super.
Nog steeds kan ik echter niet wennen aan de knoppen van de cruisecontrol. Er zitten maar liefst 6 knoppen op het stuur en ik moet nog steeds kijken om de goede in te drukken. De tuimelschakelaar en het schuifje op de richtingaanwijzer in de Octavia werkten toch fijner.
Ik was een diesel gewend, ik moet toch wel flink wennen aan het karakter van deze benzinemotor: onderin weinig trekkracht.
Al met al wennen we er steeds meer aan en ga ik de auto steeds meer waarderen, vooral door de rust die ervan uitgaat.

Met de caravan

  • 25.000 km
  • 4 september 2016

In onze zomervakantie moest de S60 eraan geloven: vóór de caravan, een max. 1350 kg wegende Hobby.
Op de vlakke weg trok de auto zich weinig van de caravan aan, de trekkracht was goed en de topsnelheid was genoeg om flinke bekeuringen te halen. Rijden in 5 en zelfs in 6 was mogelijk, het mooist loopt alles in de 5e versnelling.
Een zeer onaangename ervaring wachtte ons op de hellingen. Als we naar de linkerbaan gingen om een vrachtauto in te halen, was de trekkracht plotseling verdwenen, de motor hield in en we konden weer achter de vrachtauto invoegen als deelnemer in de optocht. Het liet me denken aan de brommer die ik vroeger had: als je de carburateur te zuinig afstelde, was de trekkracht verdwenen. Het maakt je ongerust: waaraan ligt dit wel niet?
We hebben het maar wat rustiger aan gedaan en na de vakantie een Volvo-dealer bezocht. De monteur kon geen problemen uitlezen, maar vertelde dat hij bij een proefrit de auto een wat vreemd geluid vond maken. Bij inspectie bleek dat enkele slangen niet goed vast zaten en zo kreeg de motor valse lucht. Het probleem lijkt voorbij te zijn: na het garagebezoek hebben we nog een extra rit met de caravan gemaakt. Tot 130 km/u trok de auto zonder problemen door. En sneller hebben we maar niet geprobeerd.
Blijft over de ervaring van een stabiele rit met caravan, hetgeen we overigens ook al voor een auto-ambulance hebben gemerkt die met een 1000 kg. zware auto beladen was.

We worden ouder

  • 55.000 km
  • 16 juli 2018

Hoewel we na de caravanrit geen negatieve ervaringen meer hebben gehad, beginnen we ons toch steeds meer te ergeren aan de lage instap. We worden ouder en stijver en ik stoot regelmatig mijn hoofd als ik in wil stappen, vooral als de stoel in een hogere stand staat. Reden waarom ik een sterretje heb weggehaald bij 'comfort'. Hoewel hij qua kilometerstand nog piepjong is, geeft de kalender toch al weer 7 jaar aan. Als we iets anders tegen het lijf lopen moeten we maar eens zien of er nog wat geld in de oude sok zit... Misschien wordt dat geen Volvo, in ieder geval wel een wat hogere auto. We hebben al gezien dat een XC60 wel erg duur is.

Ingeruild

  • 56.000 km
  • 28 augustus 2018

Na ruim twee jaar hebben we de Volvo ingeruild. Ondanks de nog erg lage kilometerstand kregen we er genoeg van dat we steeds maar weer ons hoofd stootten tegen de dakrand.
Wat ons ook een beetje tegen begon te staan was de "glijerige vriendelijkheid" van de Volvo-dealer, waarbij men steeds bleef vissen naar goede beoordelingen, om maar als topdealer uit de bus te komen.
Ik wil er niet te lang over napraten, hij is weg.
Onze nieuwe auto is een Nissan X-trail van 2016, met een hoge instap. Misschien niet zo'n perfecte auto als de Volvo, hij schakelt iets hakeriger, maar we zitten hoger, hebben daardoor meer overzicht en de X-Trail heeft uiteindelijk veel meer luxe aan boord, o.a. regensensor en rondom-camera. Ondanks het hogere gewicht en de hogere bouw is hij wat zuiniger. Bij toeren op 80- en 60-km-wegen is zelfs 1:18,2 te halen en op de snelweg bij 150 (Duitsland) blijft het verbruik bij 1:13,5 steken. We hebben hem nog maar een paar weken, maar tot nu toe valt het zeker niet tegen.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Volvo S60? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo S60
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo S60 T3 150PK Navi, PDC, Bluetooth, Cruisecontr.

    Volvo S60 T3 150PK Navi, PDC, Bluetooth, Cruisecontr.

    • 2013
    • 85.233 km

    € 14.950

    Volvo S60 2.0T Summum

    Volvo S60 2.0T Summum

    • 2011
    • 218.237 km

    € 10.950

    Volvo S60 1.6 T4 SUMMUM I AUTOMAAT I LEDEREN BEKLEDING I STOELVERWARMING I 179PK I NAVIGATIE I CRUISE CONTROL I CLIMATE CONTROL

    Volvo S60 1.6 T4 SUMMUM I AUTOMAAT I LEDEREN BEKLEDING I STOELVERWARMING I 179PK I NAVIGATIE I CRUISE CONTROL I CLIMATE CONTROL

    • 2012
    • 92.141 km

    € 16.999

Meer Volvo S60 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volvo S60/V60

    199
    • 13 augustus 2021

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo S60 specificaties
  • Volvo S60 occasions
  • Volvo S60 video's
Advies en informatie
  • Volvo S60 tests
  • Volvo S60 gebruikersreviews
  • Volvo S60 index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Voor de verandering pakken we eens twee grote auto’s met een hoge kilometerstand. Althans,...

Lees meer
 

Volvo S60 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo S60 T6 AWD Summum (2011)

    Volvo S60 T6 AWD Summum (2011)

    4
    • 3 november 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 D3 Summum (2011)

    Volvo S60 D3 Summum (2011)

    12
    • 6 oktober 2018
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 D2 Kinetic (2013)

    Volvo S60 D2 Kinetic (2013)

    9
    • 30 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 D3 Intro Edition (2011)

    Volvo S60 D3 Intro Edition (2011)

    10
    • 5 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2

    Volvo S60 T3 Kinetic (2011) #2

    • 4 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 DRIVe Summum (2011)

    Volvo S60 DRIVe Summum (2011)

    6
    • 14 december 2012
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 D4 R-Design (2012)

    Volvo S60 D4 R-Design (2012)

    8
    • 15 oktober 2012
meer reviews
Rij-impressie Volvo S60 Polestar Concept

Rij-impressie Volvo S60 Polestar Concept

39

Die Zweden zijn maar een onderkoeld volkje, zeg je? Ja, tot je ze hun gang laat gaan met het...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Modeljaarupdate voor Volvo S60 en S90

    Modeljaarupdate voor Volvo S60 en S90

    17
    • 9 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 2.4 140pk (2003)

    Volvo S60 2.4 140pk (2003)

    2
    • 23 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 2.4 140pk (2001)

    Volvo S60 2.4 140pk (2001)

    • 1 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 D5 Drivers Edition II (2007)

    Volvo S60 D5 Drivers Edition II (2007)

    1
    • 12 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 2.4 140pk Edition (2005)

    Volvo S60 2.4 140pk Edition (2005)

    2
    • 6 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 2.4 140pk Drivers Edition II (2009)

    Volvo S60 2.4 140pk Drivers Edition II...

    2
    • 24 december 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo S60 2.4 140pk Sports Edition (2005)

    Volvo S60 2.4 140pk Sports Edition (2005)

    3
    • 30 oktober 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Zo moeilijk is het rijden met een volgauto in een wielerkoers

    Zo moeilijk is het rijden met een volgauto...

    2
    • 21 mei 2022
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    160
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden