Volvo S60 2.4 170pk Edition (2004)

autoreview

Volvo S60 2.4 170pk Edition (2004)

Signalement

UitvoeringS60 2.4 170pk Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf225.000 km
KM-stand laatst245.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Valse start

  • 225.000 km

U kent het wel, internet afstruinen voor een andere auto om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten. De keus viel op een fraaie antraciete Volvo S60 2.4 Edition met 170 PK. Bouwjaar 2004... Da's best oud en even wennen na een Audi A4 Avant uit 2012 als leaseauto. Maar goed... soms laat de situatie even niet anders toe.
Eisen: betrouwbaar (wat mag je verwachten van een 9 jaar oude auto?), ruim, representatief en niet te oud ogend model ivm zakelijk gebruik. De S60 voldoet perfect aan deze criteria en eigenlijk was ik blij verrast na de proefrit. Had 1,5 jaar stil gestaan maar was in perfecte staat volgens de verkoper (tuurlijk). Toeters en bellen genoeg en wat is ie heerlijk stil van binnen. Toch aardig verziekt door de auto hiervoor valt me dit zeker niet tegen. Afgerekend met de gladde verkoper die ik voor de verandering niet had gecheckt op internet (dom, niks voor mij). Ik reed het terrein van het autobedrijf af en dacht: hier kunnen we wel even mee vooruit...
Nog geen 50 KM verder even bijtanken want de auto was geleverd met erg weinig brandstof. Ik stop naast de pomp, stap uit en ruik direct een penetrante schroeilucht. Ik zie in mijn ooghoek rookwolken onder de motorkap van de S60 vandaan komen. Het zal niet waar wezen...

Kap open: multi-riem gebroken (niet de distributieriem maar die de airco, stuurbekrachtiging en dynamo aandrijft). Autobedrijf gebeld net voor sluitingstijd en die stuurde direct een autoambulance. Monteur tot 8 uur 's-avonds aan het repareren geweest en klaar. Mag natuurlijk niet gebeuren maar netjes opgelost zou je zeggen. Kijken hoe lang die nu heel blijft... twijfelend over de aankoop ben ik veilig thuisgekomen (90 km)

Nog valsere start kan tóch...

  • 225.250 km

Vrijdag gekochte auto opgehaald en na de dramatische start na het weekend zakelijk 200 km gereden. Op weg naar huis van mijn laatste afspraak rook ik weer die schroeilucht. Seconden later ging het dynamo lampje branden en ben ik getopt op de vluchtstrook. Kap open: en ja hoor... weer de multi-riem gebroken. @%$$^&!@#(*!! denk je dan. Zo'n 15 km van huis toch besloten om over de vluchtstrook naar huis te rijden.
Bij nader inzien neergezet bij een garage in de buurt die ik met veel brandende lampjes op het dashboard toch heb bereikt. Volgende ochtend die garage gesproken voordat ik het autobedrijf ging bellen om te melden dat ik er helemaal klaar mee was.

Om kort te gaan: ANWB heeft de auto gratis terug gesleept naar het autobedrijf (topservice, 90 km!!!), na 3 dagen helemaal gerepareerd en opgehaald. Sinds dien rijdt de auto helemaal goed.

Still going strong

  • 227.500 km

Dikke maand onderweg na de zeer valse start. Ik had altijd wel het gevoel dat deze Volvo S60 niet slecht was maar je moet ook wat geluk hebben. Nu 2500 km mee gereden. Geen enkele klachten. Verbruik 1:12 is keurig. Wél merk ik dat de power voor 170PK wat tegenvalt waarbij ik me afvraag of dat wel hoort zo. Ook valt me een beetje op dat schakelen een enkele keer wat tandwielgerasp oplevert. Kan ook zijn omdat ik aan de koppeling moet wennen...

Even om de reacties te beantwoorden(tnx): Moet er nog wel even bij vermelden dat de pech in eerste instantie was ontstaan door een vaststaande aircopomp waardoor de snaar tot 2 x toe door wrijvingshitte brak. Eenvoudig te verklaren door de 1,5 jaar stilstand (door vocht is de pomp vastgeroest en dan draait de poelie niet meer mee met de snaar).

Na grote beurt nog nooit zo'n heerlijke auto gehad

  • 235.000 km

Nieuwe bougies, nieuwe olie in carter en versnellingsbak, elektronica uitgelezen en goed gezet... wat een verschil. Best wat behoorlijke auto's gereden maar dit is zéker voor zo'n wat oudere auto, toch écht heerlijk en iedereen aan te raden. Ook het onrustige gevoel op het gaspedaal is verholpen na schoonmaken van wat filtertjes en hij schakelt nu beter dan ooit. Met een goed gevoel bij de garage weggereden, klaar voor de vakantie naar Oostenrijk!

Probleemloos ondanks hoge KM stand

  • 245.000 km

Telkens als ie uit de carwash komt, verbaas ik me over hoe 'mooi' de auto nog is. Met deze S60 uit 'het jaar stenen tijdperk' (2004) zijn we inmiddels 7 maanden na aankoop en ruim 20.000 km verder. De auto is nog altijd probleemloos. Alleen een paar nieuwe banden, een nieuw spiegelglas (spontaan eraf gevallen) en een paar lampjes tussen aankoop en nu zijn nauwelijks kosten te noemen. Blijft een erg fijne, comfortabele auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.