Volvo S40 2.0 D Momentum (2004)

autoreview

Volvo S40
Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40 - interieurVolvo S40 - interieurVolvo S40 - interieur

Signalement

UitvoeringS40 2.0 D Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto rij ik sinds afgelopen april (2008) en ik ben zeer onder de indruk. Ik rij pakweg een kilometer of 150 per dag aan woonwerk verkeer en heb daarbij veel plezier van de krachtige motor.

De auto ligt als een blok op de weg, bochten (die van A1 naar A9) en de bocht in de A9 naar de A2 doe je makkelijk met ruim 80km per uur. Misschien kan het harder maar dat durf ik niet goed. Ook bij gladde wegen door regen geeft de auto geen kik.

Het probleem met dit soort wagens is dat je er arrogant van wordt: overal ga je 'even' omheen en de 2 liter turbodiesel blaast je probleemloos overal langs. Goed voor het ego, slecht voor het karater.

Maar goed, even zakelijk:
Wegligging is super, afwerkkwaliteit interieur is subliem. De auto is tot 140 lekker stil. Onlangs in Duitsland met een kruissnelheid van ca 180 wordt de auto wel iets rumoeriger, voor je fuel economy ook niet aan te raden. Met wat moeite haal je de 200 (op de TomTom) maar dan houdt wel een beetje op.

De achterbak biedt zeeën van ruimte maar er is nauwelijks aandacht besteed aan aflegruimte voor de bestuurder en passagiers: rare kleine vakjes in de portieren, een ronduit onzinnige middenconsole waar de radio en kachelpaneel op zitten waarachter dan weer een onbereikbaar vakje zit, een vakje dat meer voor de sier lijkt dan voor praktisch nut. Gevolg: ik prop alles in het opbergvak onder de armsteun, tijden het rijden zo goed als onbereikbaar.

Inparkeren doe je vooral op gevoel en op hoop van zegen, het zicht naar achteren is beroerd. Haaks in een haventje zetten gaat nog wel, maar fileparkeren...

Resumerend: rijden is geweldig, ergonomie in en om de auto: mwoah....

PROBLEMEN

De radio springt soms een seconde op een andere zender en keert dan weer terug naar het oorspronkelijke programma.

Op hete dagen gelooft de verklikker soms niet dat ik mijn riem om heb: dan piept ie een paar keer nijdig (onder het rijden) en opeens is alles weer goed.

Omdat ik deze auto hooguit een half jaar rij als voorloopauto ben ik hiermee niet naar de dealer geweest. Ik geloof het verder wel.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.