Volvo C30 2.0D Momentum (2007)

autoreview

Volvo C30 2.0D Momentum (2007)

Signalement

UitvoeringC30 2.0D Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf128.598 km
KM-stand laatst140.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2012-10-17: Nieuwe auto

  • 129.000 km

Na 2 en een half jaar op LPg te hebben gereden, had ik weer zin in diesel. Trekkracht, mooie zware motor en "betrouwbaarheid" spraken me aan.

Een mooie occasion met airconditioning, cruise control en een middenarmsteun waren mijn eisen, en dit is wat ik vond :-)
-climate control
-cruise control (vanaf stuur)
-middenarmsteun
-high performance audio (vanaf stuur)
-bluetooth carkit
-regensensor
-136pk 2.0 diesel

En natuurlijk de standaard foefjes van volvo.

Ik zal het verbruik bijhouden, dat is natuurlijk wel interessant met zo'n zware motor.

Als je vragen hebt, lees ik ze wel in de comments!

2012-10-28: Airco condensor

  • 129.500 km

Op internet en hier op Autoweek lees je veel over de airco-condensor van de eerste generatie C30, die makkelijk stuk kan gaan doordat ie onbeschermd achter een opening in de bumper zit. Een steen kan er een gat in slaan, de reparatie kost dan ongeveer 1000 euro.

Ik heb daarom een stuk racegaas in het gat gemaakt. Het is nauwelijks te zien, en beschermd de condensor!

Als je tips wilt voor hoe je het zelf kan doen, laat het mij maar weten in de comments.

2013-01-17: Motortemperatuur

  • 133.500 km

Het is koud buiten! Maar zo koud dat de motor bijna niet warm wordt? En dat ie zelfs afkoelt bij stationair draaien? Binnenkort naar de garage om te kijken wat het kan zijn. Update volgt.

2013-03-18: update motortemperatuur

  • 137.000 km

Het issue met de motortemeratuur lag echt aan de buitentemperatuur. Het was toen -14, en ik stond een half uur stil.

Het is sindsdien nog 1 keer in de file voorgekomen, langzaam rijdend bij -13. Daarna nooit meer.

2013-05-13: Onderhoudsbeurt en airco

  • 140.000 km

Standaard onderhoudsbeurt bij Volvo Verkerk, waarbij de condensor van de airco is vervangen. Deze was lek.

Blijkt dus dat de condensor van de airco niet direct achter het onderste gat in de voorbumper zit. Dus iedereen die het l*lverhaal over stenen krijgt te horen: laat ze maar eens uitleggen hoe steen dat tegen de condensor aan kan zijn getikt :) De condensors die Volvo gebruikt zijn gewoon van slechte kwaliteit. In ieder geval is mijn mooi gemaakte roostertje voor niks geweest (zie eerdere ervaringen).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.