Volvo C30 2.0 R-Edition (2011)

autoreview

Volvo C30
Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30

Signalement

UitvoeringC30 2.0 R-Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 1.500 km

Volvo C30 R 2.0

Mijn auto van 2011 is dezelfde als die van Meneerjen, behalve dan een 2.0 motor i.p.v. een 1.6.

Geen foto’s, want een overal op internet te bekijken standaard auto.

Op de zomerbanden heb ik nog niet gereden. De op 15” velgen gemonteerde 7+ winterbanden kende ik al van mijn vorige auto en stellen ook bij de C30 zeker niet teleur.

Met 1500 km is o.a. over het verbruik nog niet veel zinnigs te zeggen, maar als je met de 2.0 1:14 wil halen, moet je je wel heel erg inhouden.

Bedenk wel dat de 2.0 motor heel wat meer vermogen heeft dan de 1.6 en staat te popelen om dat te laten zien. De wegligging is ook subliem, zodat het Roermondseplein in Arnhem met een gecorrigeerde snelheid van maar liefst 55 km per uur al snel € 33 extra kost! Dat kan zeker beter…..

In aanvulling op het verslag van Meneerjen:

1. Volgens de prijslijst is het sportonderstel een extra. Misschien heeft de R-Edition dat ook in Nederland wel, maar dat is mij niet duidelijk geworden. Ik ben heel tevreden over de wegligging en de besturing.
2. Stationair lopend hoor je buiten de auto vrijwel niets. In de auto klinkt het, als je de motor even laat werken, beschaafd sportief. Bij wettelijk toegestane constante snelheden blijft het motorgeluid op de achtergrond.
3. De overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak zijn zo dat de 2.0 bij 3300 rpm 120 km/u loopt. Bij de 1.6 zit je dan op 3700 rpm. De 2.0 is dus zowel rustiger als krachtiger (maar gebruikt - nog - iets meer).
4. Nog even wachten en dan wordt de 2.0 waarschijnlijk vervangen door de 1.6 met Turbo? Met 150 of 180 pk en standaard een 6-bak. Zuiniger dus en misschien wel weer voor dezelfde prijs? Onderhoudskosten op termijn?
5. Het standaard Soundsystem is inderdaad heel behoorlijk. Beter dan gemiddeld en zonder boombox , etc. al met veel druk (ondanks de gespecificeerde slechts 20 W per kanaal).

Voor het overige sluit ik bij aan bij de opmerkingen van Meneerjen, met uitzondering van het laatste minpunt, want voor wie nog niets heeft gekocht, is dat natuurlijk een leuk (tijdelijk?) pluspunt (maar zie punt 4 hierboven).

Conclusie: een vooralsnog echt fantastische auto.

Vooralsnog, omdat over betrouwbaarheid en kosten bij 1500 km nog niets te zeggen valt.

De aangegeven waarderingen zijn, afgezien van comfort en prestaties (voor een dergelijk soort auto en in die prijsklasse), in de middelmoot geplaatst, in afwachting van wat gaat komen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.