Volvo C30 1.6 Momentum (2007)

autoreview

Volvo C30
Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30

Signalement

UitvoeringC30 1.6 Momentum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

stevig rijden

  • 23.000 km

Van een Almera overstappen naar een C30 is voornamelijk gedaan vanwege meer veiligheid. De Almera was 10 jaar en had weinig veiligheidsaspecten (behalve de crashtest dan, die is uitstekend) We waren dan ook tevreden rijders. We kozen voor de C30 vanwege zijn stoere uiterlijk. Nooit Volvo gereden eerder. De Momentum heeft heel wat extra's, die we niet meer zouden willen missen. De Cruise Control is er daar één van. Ik rij zo zuinig mogelijk zonder te sukkelen en dan beantwoordt hij in het verbruik aan de gegevens van de fabriek : 7l/100km bij 100 km per uur. Met de wind mee is dat best 6,5/100km. En meestal snelweg. Gezien het grotere gewicht van de wagen is dit aanvaardbaar. (Almera 6 l/100km). De stoelen zitten lekker en de wagen rijdt soepel. Het uitzicht naar achteren is niet alles. Je moet de spiegels goed afstellen. De neksteun stoot bij het naar voren duwen vban de stoel tegen de zonneklep en waardoor de stoel moet met 2 handen teruggezet moet worden, een misser. Rijders kleiner dan 1.70 m raken met hun hoofd de hoofdsteun niet (er blijft een opening,w at vermoeiend is. Een andere hinderlijkheid is het windgeruis links van het raam waardoor het lijkt of het op een kier staat.
Als je een ruime wagen wilt moet je deze niet nemen. In de Almera (5-deurs) kon je best een wasmachine vervoeren, hierin niet. Maar voor onze weekendtochtjes kunnen we met z'n 2-en en de hond er goed mee uit de voeten. Met 3 passagiers ook wel, ze zitten achter op ieder een aparte stoel, dus goed.
De automatische klima werkt niet zoals we zouden willen, n.l. niet gauw opwarmend en bij regen gauw wasem op de zijruiten. Dan moet je alle andere ventilatoren uitdoen en de binnencirculatie aan, wil je dit weg hebben. Na opwarming is het wel ok.
Na 21.000 km (1 1/2 jaar) heeft ie z'n eerste onderhoudsbeurt gehad (klein). Kosten € 240,-. Geen mankementen. Als dat net zo goed gaat als bij de nissan, tekenen we bij.

kapotte climate control

  • 45.000 km

Na 4 jaar werkt de climate control niet. De kosen gaan voor onderzoek eu 75,- bedragen. Kunnen oplopen tot eu 575,- voor een nieuwe condensator. Volgens de volvogarage is dat in 90 % van de gevallen het mankement!!! Ze geven toe dat dat erg veel is en te vaak voorkomt. Na enig aandringen willen ze het dan voor de helft van de prijs, dus zo'n 290,- repareren. Indien het dit is. Mijn mening is dat na 4 jaar de climate control nog geen manekementen mag vertonen. De kosten van het onderzoek vind ik al te hoog. Ook al kan het een kleinigheid zijn, ik besteed er geen geld aan. Dan maar de raampjes open bij zomerweer.
Dit voorval maakt het VOLVO-beeld dat ik heb over betrouwbaarheid aanzienlijk minder. Wie heeft hier ook mee te maken?

kapotte remklauw

  • 80.000 km

Vandaag de auto van zijn onderhoudsbeurt gehaald. Geeft het gevoel dat je een nieuwe auto afhaalt.
Er moest dus een remklauw vervangen worden en de accu. En dat na 71/2 jaar. (mei 2007)
Lijkt me dus wel redelijk. De uitlaat blijkt nog in orde te zijn. Een meevaller.
Banden waren mei 2013 vervangen.
We rijden nog steeds alleen snelweg en zoń 14000 per jaar. Soms lokken nieuwe autoś wel, maar de V40 is niet mooi. De C30 verslaat hem qua uiterlijk.
De rij-ervaring is ongewijzigd. Nog steeds niet erg lekkere zit. Kan aan mezelf liggen. Mijn echtgenote vindt de neksteun niet lekker: ruimte tussen nek en steun.
Ook het windgeruis is niet weg.
We blijven hem rijden, want het rijgedrag is prima. Hoeft voor osn geen snelle wagen te zijn. Voor het meeste bagagevervoer is er genoeg ruimte. Laatst bij Ikea een fotoschlderij meegenomen van 100x60 cm. Die moest er via de voordeur in.
We gaan voor de volgende 20.000km.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.