Volvo 850 2.5i 20V Sports-Line (1995)

autoreview

Volvo 850
Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850 - interieur

Signalement

Uitvoering850 2.5i 20V Sports-Line
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Algemeen. Volvo 850 2.5 20v. Een 4 deurs sedan in sportline uitvoering bouwjaar 1995. Donkergroen metallic. Gekocht met 105dkm NAP in 1999. Verkocht met 250dkm in 2003. Echte reiswagen waarmee je “even” naar zuid frankrijk reed en niet eens moe was als je op je bestemming aankwam.

Motorisch. 5 pitter zonder turbo met 170pk waarmee je soepel kon rijden maar ook kon scheuren als je wilde. De top was 220kmu bij 6500rpm maar hij reed het fijnst bij 200kmu. Olieverbuik was marginaal. De motor maakte een prachtig roffelend geluid als je optrok. Het gemiddelde benzineverbruik was 1:11 en voor zo’n zware bak is dat heel netjes. Prima caravantrekker.

Uitrusting, comfort en gebruikservaring. Sportline uitrusting was redelijk; de techniek die er op hoorde was standaard alleen had ie geen airco. Daarvoor zat er wel af fabriek een groot glazen electrisch schuifkanteldak ingebouwd en dat maakte veel goed. Was ook in de wasserette volkomen waterdicht en bleef dit ook ondanks het vele gebruik. Auto was voorzien van een heel nauwkeurige tripcomputer met veel mogelijkheden waarvan ik ook altijd gebruik heb gemaakt. Sportline betekende ook een verlaagd onderstel en dat merkte je goed bij hoge snelheden. Dat ding lag als een blok op de weg. Voorstoelen zaten stevig en waren goed verstelbaar. Plenty beenruimte. Achterbank ook. Audio (Volvo 4x 25W op 6 standaard speakers) voldeed ook bij hoge snelheden maar dan moest het dak wel dicht zijn. Er zat een gevoelig standaard Volvo ultrasoon alarm in. Ik parkeerde op het werk altijd met het dak op kantelstand en de sensors waren zo gevoelig dat ze reageerden op een wesp die door het dak naar binnen was gevlogen. Bagageruimte was voor 4 personen voldoende.

In 2003 heb ik deze prachtwagen vervangen door een Volvo V40 T4.

PROBLEMEN

Bij 130dkm overleed de accu. Nieuwe in gezet. Ook is de spriet van de electrische antenne een keer vervangen omdat mijn dochter (net i.b.v. rijbewijs) die boomtak niet zag... Verder niets. Kreeg elke 20dkm een standaard onderhoudsbeurt bij de vakgarage. Banden, remblokken en voorremschijven zijn hierbij vervangen (gebruiksslijtage). Gewoon de beste auto die ik ooit heb gehad.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.