Volvo 480 Turbo (1989) #2

autoreview

Volvo 480
Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480Volvo 480

Signalement

Uitvoering480 Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf133.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen ik op zoek ging naar mijn eerste auto met een zeer krap budget, namelijk liefst rond de 500 euro tot maximaal 1000 euro, was de keuze zeer beperkt. Gezien ik van kleins af aan al een Volvoliefhebber ben (wat nu afneemt vanaf de fordmodellen) besloot ik ook eens op zoek te gaan naar een 480, die ik uiteindelijk heb kunnen vinden voor slechts 450 euro. Altijd heb ik die keurig onderhouden en bij kmstand 233000 geen centje pijn, hij starte en reed altijd. Totdat een bmw-mini en een fiat punto hier met een spectaculaire klap een einde aan hebben gemaakt. Flink balen, want de 480 was inmiddels mijn trots (geweldige auto voor het geld. Het design is een gevalletje love it or hate it, maar het is zondermeer een aparte verschijning. Vind ik leuker dan 1 van de miljoenen VW's.) Nadat de verzekering de schade uitkeerde had ik samen met mijn spaargeld een wat ruimer budget, dus was ik in staat om ook andere auto's in overweging te nemen. Maar als je eenmaal 480 hebt gereden weet je pas echt dat je heel veel kunt hebben voor weinig. Namelijk een veilige (nu weet ik het uit ervaring helaas, ze zijn een stuk veiliger dan je zou vermoeden!) Vergeet vooral voorgaande over het design niet.. Uiteindelijk twijfelde ik nog tussen een 850 glt (5 cylinder 20v...) of een andere 480 maar dan een turbo of 2liter. Uiteindelijk een Turbo geimporteerd uit Belgie, met leer airco abs 133.000 km de hele mikmak behalve cruise control helaas. En geen spijt van gehad! Het importeren was een heel gedoe maar het rijdt heerlijk, ligt strak in de bocht en heeft heerlijk veel power!

UPDATE: De auto is al een tijdje niet meer in mijn bezit, hij is door een grote brand gesneuveld helaas. Na ondertussen allerlei andere auto's te hebben gereden, grote volvo's, pontiacs, VW, ben
ik toch weer terug bij een 480. Grappig hoe het leven soms loopt.
Het is weer een turbo geworden, met lekker veel opties. Ik studeer momenteel, dus de 480 is een ideale betaalbare leuke auto voor mij. De vaste lasten zijn laag omdat de auto zeer licht is en de auto als oldtimer te verzekeren is (1988).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.